L'Hospital Sant Joan de Déu crea un compte d'Instagram com a eina terapèutica contra l'anorèxia
El centre recorre a la xarxa més utilitzada pels adolescents per conscienciar i contrarestar altres perfils tòxics
Una trentena de pacients d'entre 9 i 17 anys són els encarregats d'elaborar les publicacions

anorexiaok
L’Àrea de Salut Mental de l’Hospital Sant Joan de Déu, a Esplugues de Llobregat (Barcelona), ha creat un compte d’Instagram anomenat stoptca_sjdque té una finalitat terapèutica i que s’inclou dins del tractament que reben els pacients atesos per un trastorn de la conducta alimentària.
Trenta joves d’entre 9 i 17 anys participen activament en l’elaboració i publicació de continguts d’aquest compte d’Instagram –obert al març i que ja voreja els 1.500 seguidors– que pretén fomentar la consciència del problema i augmentar la motivació per realitzar canvis, dos passos bàsics en el procés terapèutic, ha explicat l’hospital, que s’encarrega de supervisar les publicacions.
"Som els pacients del HdD de Salut Mental. Volem conscienciar i prevenir els trastorns de la conducta alimentària". Així és com es presenten els joves, que pengen posts amb missatges positius ("neteja la teva ment del 'no puc'") o que expliquen històries com la de les pulseres que han creat (foto superior) i experiències i sentiments personals.
Notícies relacionades
A més, el compte intenta oferir un discurs alternatiu al d’altres perfils de xarxes socials i publicacions digitals que fomenten l’anorèxia, la bulímia i altres trastorns alimentaris com a estil de vida. Conscienciar altres joves i fer prevenció són altres dels objectius d’aquesta iniciativa.
Sant Joan de Déu recorda que Instagram és la xarxa social més utilitzada actualment pels adolescents i la que més incideix en la seva salut mental. Al fomentar les comparacions, provoca un augment de la insatisfacció corporal en els joves i pot actuar com un desencadenant o refermant d’un trastorn alimentari. En l’actualitat molts perfils d’aquesta xarxa fomenten un estil d’alimentació no saludable.
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- FLICK SE CITA AMB DECO I BOJAN La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Sobre la seva constitucionalitat El TC resoldrà sobre l’amnistia en un ple monogràfic el 24 de juny a l’analitzar el recurs del PP
- El grup reforça l'aposta per la comunitat María Ortiz pren possessió com a directora general de Prensa Ibérica a Extremadura
- Parlament Junts porta al Consell de Garanties Estatutàries l’ajornament de la taxa turística