RESOLUCIÓ DE L'AGÈNCIA DE PROTECCIÓ DE DADES
Un membre de 'La manada' s'enfronta a una multa de 150.000 euros per difondre el vídeo de la violació
L'advocat de l'acusat assenyala que és "completament fals" que s'hagi divulgat la gravació i anuncia que al·legarà
L’Agència de Protecció de Dades ha redactat una resolució d’expedient per imposar una sanció de 150.000 euros a Alfonso J. Cabezuelo, un dels membres de 'La manada' condemnat a nou anys de presó per abusos sexuals en els Sanfermines del 2016 en una sentència que està recorreguda al Tribunal Suprem, per incompliment de la llei orgànica de la protecció de dades per difondre un dels vídeos en els quals es mostra els referits abusos sexuals.
Tal com avança 'El Confidencial', la resolució assenyala que queda acreditat que els fets "sobre els quals versen les denúncies constitueixen el pressupost fàctic d’una presumpta infracció de la normativa de protecció de dades de caràcter personal" respecte a la gravació realitzada pel que va ser membre de l’Exèrcit de Terra durant la nit dels fets.
"Falsedat"
Davant d’aquesta resolució, l’advocat d’Alfonso, Agustín Martínez, ha indicat que tot constitueix un "absolut esperpent" ja que està basat en una "falsedat" i que en els pròxims dies presentarà al·legacions i no descarta "prendre altres mesures legals".
Notícies relacionadesPer a Martínez, és "completament fals" que s’hagi difós qualsevol vídeo gravat per Alfonso o qualsevol altre membre de 'La manada' perquè els vídeos "van ser esborrats de manera immediata" i van ser recuperats "únicament" per la Policia Foral de Navarra per a la instrucció de la causa.
Així mateix, el lletrat ha assenyalat que és un "despropòsit" que l’Agència de Protecció de Dades basi la seva resolució "en una sentència" que "està sent recorreguda" i la qual "l’ha aconseguit a través d’un diari". "No ha tingut ni la deferència de demanar-la pels canals oficials, la qual cosa suposa un nyap total", ha dit.
- La tensió del bloc a la World Climbing Series Comunitat de Madrid 2026: força, estratègia i espectacle en cada moviment
- Familia antivacunes El menor ingressat a l’UCI a Manresa per tètanus fa gairebé un mes que està hospitalitzat
- Agricultura Romualdo va deixar l’obra per dedicar-se al cultiu del festuc: “Ho veig molt bo, tremendament bo”
- Conflicte a l’escola catalana El Govern rebutja reunir-se aquest dimarts amb els sindicats de la vaga de docents a la UB per reobrir la negociació
- Drets laborals Ignacio de la Calzada, advocat laboralista: «Tres canvis il·legals en el teu horari que la teva empresa no pot fer»
