AUDIÈNCIA DE BARCELONA
Els jutges retreuen als Maristes la "falta de control" de Benítez
El tribunal atribueix a la congregació "una conducta imprudent" i el condemna com a responsable civil
Els magistrats imposen 21 anys i nou mesos de presó per a l'exprofessor de gimnàstica

L’Audiència de Barcelona atribueix als Maristes "una conducta imprudent" per la "falta de control" de les accions de l’exprofessor d’educació física de l’escola de Sants-les Corts, Joaquim Benítez, condemnat a 21 anys i nou mesos de presó per haver abusat sexualment de quatre alumnes.
La sentència, de 52 pàgines, que s’ha fet pública aquest dilluns afirma que “aquest fet entra” en el contingut de la pòlissa de responsabilitat civil contractada per l’orde religiós amb la companyia Generali, que s’haurà de fer càrrec dels 120.000 euros d’indemnització fixats pel tribunal. Els Maristes només han sigut condemnats com a responsables civils subsidiaris.
La resolució destaca que malgrat que s’han acumulat denúncies per abusos anteriors que s’han arxivat per la prescripció del delicte i que el mateix Benítez va declarar en el judici que la cúpula dels Maristes van encobrir uns abusos que va cometre el 1986, a tot el que pot arribar el tribunal és a "tenir sospites", però "no la certesa, que la direcció del centre i la direcció de la institució tinguessin coneixement concret" dels quatre abusos sexuals comesos per l’exprofessor de gimnàstica i que han sigut jutjats.
- Disturbis a la capital catalana Almenys 10 detinguts a BCN després de la manifestació a favor de Hasél
- Protestes per l’empresonament de Hasél Xoc de violències a Barcelona
- L’epidèmia es contrau lleugerament a Catalunya a les portes d’una nova obertura
- Neix al Zoo de Barcelona una mona aranya, espècie en perill d’extinció
- El laberint català Les negociacions del Govern arriben al seu equador a foc lent
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- Disturbis a la capital catalana Almenys 10 detinguts a BCN després de la manifestació a favor de Hasél
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- reivindicació Els empresaris catalans diuen «prou»
- Vuitè dia de mobilitzacions Manifestacions per Pablo Hasél a Barcelona i altres ciutats d’Espanya | Última hora de les protestes en directe