El Govern espanyol impulsa un Pla Nacional contra l'Alzheimer
Fomenta la investigació i el diagnòstic precoç d'una malaltia amb una que va en augment

zentauroepp47793340 consejo ministros190417131636 /
El Consell de Ministres ha conegut aquest divendres les principals línies estratègiques del Pla Nacional de l’Alzheimer –una malaltia que afecta al voltant de 700.000 persones a Espanya–, i que aposta per la investigació per conèixer-ne millor les causes i pel diagnòstic precoç.
El programa electoral del PSOE contempla la implementació d’aquest pla per erradicar les situacions de rebuig, exclusió i estigmatització de les persones afectades per aquesta malaltia.
Així mateix, el candidat del PP, Pablo Casado, ha anunciat la creació d’un cens de malalts d’alzheimer per saber "com estan, com estan cuidats i què necessiten" i així poder invertir en investigació, en cures i atenció domiciliària, una proposta que recull el programa amb el qual aquest partit es presenta a les eleccions.
El repte social i sanitari
La ministra de Sanitat, María Luisa Carcedo, ha presentat al Consell de Ministres el text del primer pla nacional que afrontarà a Espanya el repte social i sanitari que representa aquesta malaltia neurodegenerativa, la prevalença de la qual va en augment a causa de l’increment de l’esperança de vida.
Així, segons ha assenyalat a la roda de premsa posterior, s’estima que l’any 2050 hi haurà entorn de 2 milions d’afectats.
El pla pretén reduir l’impacte de la malaltia, afavorir el manteniment de la persona amb alzheimer en el seu entorn, posar en marxa les necessàries respostes socials i sanitàries i millorar el coneixement relatiu a la dimensió i les necessitats dels afectats i les seves famílies.
Investigació i diagnòstic precoç
Entre les línies estratègiques destaquen el foment de la investigació per conèixer millor les causes de la malaltia, el desenvolupament de polítiques de promoció de la salut, l’avenç en el diagnòstic precoç i en l’elecció dels tractaments més adequats.
A més, persegueix el recolzament als familiars cuidadors a través d’altres sistemes de protecció, com ara la seguretat social, l’àmbit laboral o la vivenda.
Sanitat també ha presentat al Consell de Ministres el Marc Estratègic d’Atenció Primària (AP) que contempla, entre d’altres mesures, garantir que les consultes d’atenció no urgent s’atenguin en menys de 48 hores.
"Revitalitzar" l’atenció primària
Notícies relacionades"El Govern té una gran preocupació pel debilitament que s’ha produït en els últims anys per les retallades en el sistema nacional de salut i estem impulsant mesures per revitalitzar l’atenció primària", ha detallat Carcedo.
De cara al 2020, estableix que les quotes de pacients se situïn en1.500 adults i 1.000 a pediatria, i preveu l’aprovació d’ofertes públiques d’ocupació amb convocatòria i resolució, almenys biennal, amb l’objectiu d’arribar progressivament i mantenir una taxa de temporalitat inferior al 8%.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032