Detinguda la presidenta d'Infància Lliure per aïllar el seu fill i no entregar-lo al pare
La dirigent de l'associació mantenia el menor tancat en una finca de Conca en una urbanització despoblada i totalment tancada
mara-sevilla
La Policia Nacional ha detingut María Sevilla, dirigent de l’associació Infància Lliure, per un presumpte delicte de sostracció de menors després d’incomplir una sentència que atorgava la custòdia al pare del seu fill i mantenir-lo aïllat en una finca de Conca, sense escolaritzar, des de fa sis mesos. Segons han confirmat a Efe fonts policials, la detenció de María Sevilla va tenir lloc a la matinada de dissabte passat a la localitat de Conca de Villar de Cañas, i després de ser posada a disposició judicial va quedar en llibertat amb càrrecs.
María Sevilla va participar el 2017 en un acte amb parlamentàries d’Units Podem per reclamar a l’Executiu millorar la protecció als menors que pateixen agressions o abusos sexuals. La Direcció Superior de Policia de Madrid ha informat aquest dilluns sobre l’operació que ha portat a aquesta detenció, tot i que sense confirmar el nom de l’arrestada. La dona es trobava en cerca i captura des del setembre del 2018 per haver incomplert una sentència judicial que atorgava al pare la custòdia del seu fill d’11 anys després d’un divorci.
Amb mesures de seguretat
Els investigadors van comprovar que el nen no havia sigut escolaritzat ni atès en cap centre sanitari d’Espanya i finalment van aconseguir localitzar-lo a la província de Conca. Es tractava d’una finca de 6.000 metres quadrats en una urbanització despoblada i totalment tancada, amb mesures de seguretat que impedien comprovar el que passava a dins, ha precisat la Direcció. Després de diverses setmanes de vigilància els agents van comprovar que un home, actual parella de la detinguda, abandonava la parcel·la en algunes ocasions i feia compres, però no veien el menor.
Notícies relacionadesEls agents van decidir utilitzar un dron per vigilar la finca i així van veure que en ocasions aquest home s’esperava a la tarda o la nit per treure el menor a fer un passeig curt juntament amb la seva mare, després de comprovar sempre que no hi havia ningú vigilant-los. També van veure a la finca una altra de menor d’edat, més petita que el nen, que va resultar ser filla de la dona i de la seva actual parella.
Els agents van entrar a la vivenda la matinada de dissabte passat i en aquell moment la dona i els seus dos fills estaven tancats en una de les habitacions. La nena es comportava com si portés temps aïllada i va arribar a ensumar els agents, han detallat a Efe fonts de la investigació. María Sevilla va ser detinguda per un presumpte delicte de sostracció de menors.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- La reforma de l’administració catalana El Govern planteja incloure currículums, IA i tests psicotècnics en les oposicions
- II Fòrum empresarial Peralada Pere Padrosa: "Les plataformes de transport que promovem a Europa aporten valor a la transició energètica"
- Les famílies de l'escola d'educació especial de Blanes reclamen càmeres de videovigilància a les zones comunes
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Futbol El Barça té un problema amb els ultres: escàndol a Bèlgica per l’incendi d’un bus
- A tres setmanes del judici Oriol Pujol veu «vergonyant» haver tingut diners a Andorra i diu que per al seu pare podria ser «bastant mortal» acudir físicament al judici
