Bloquejat a Barcelona
El barco 'Open Arms' es planteja canviar de bandera per seguir amb els rescats
Òscar Camps diu que serà la manera d'evitar les "complicacions" que troba a Espanya

ealos46542024 fotodeldia grafcat2291 barcelona 14 01 2019 el fundador190115213221 /
El director de l’oenagé badalonina Open Arms, Òscar Camps, ha explicat aquest dilluns que s’estan plantejant "canviar de bandera" el barco de l’associació, retingut al port de Barcelona per qüestions administratives, cosa que li permetria operar sense les "complicacions" que troba a Espanya.
En declaracions a l’emissora RAC-1, Camps ha manifestat que s’estan plantejant "canviar de bandera [al barco Open Arms] i estar en mans d’un altre país que no ens pugui pressionar, tal com han fet en altres ocasions."
El director de l’oenagé ha assenyalat que el bloqueig que pateix el barco de rescat d’immigrants al Mediterrani no només perjudica les persones migrants, "sinó també l’organització, que patim les conseqüències de la inacció. Això és deliberat i no és casual", ha afirmat Camps, que ha destacat que "ens defensarem judicialment perquè entenem que això comença a ser prevaricació".
"Inseguretat" davant del pròxim Govern
L’activista ha aventurat que un hipotètic canvi a la Moncloa "podria complicar més la situació" i ha manifestat les seves "inseguretats" després dels resultats de les pròximes eleccions, ja que "si un Govern que hauria de ser afí ens fa això, no puc imaginar-me si entrés un govern diferent".
D’altra banda, Camps ha agraït les paraules del Papa Francesc en l’entrevista d’ahir a La Sexta, en les quals va criticar que el Govern espanyol mantingui retingut al port de Barcelona al barco de rescat de l’associació.
Notícies relacionadesSegons Camps, el Papa Francesc "ha mostrat més interès que [el ministre de Foment] Ábalos" i ha afegit que Francesc, com a "gran 'influencer', és un aliat molt important en la nostra causa".
El director de l’oenagé ha afirmat que creu que el Govern espanyol "està al corrent que el Papa està d'acord" amb les accions d’Open Arms i ha afegit que "dubta molt que això serveixi de res més que per deixar en evidència aquesta decisió política tan cruel".
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"