Neix una plataforma publicitària per finançar investigacions científiques

Amb el nom Help! busquen difondre 'bones causes' que motivin la captació de fons

Els comunicadors ja han aconseguit 100.000€ per investigar la mort sobtada per a la Fundació Brugada

zentauroepp47281439 presentaci n de la agencia de comunicaci n help  en una sala190309163810

zentauroepp47281439 presentaci n de la agencia de comunicaci n help en una sala190309163810 / SPOTTORNO

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un grup de comunicadors, publicistes i creatius van presentar dimecres passat la nova associació Help!. Es tracta d’un projecte sense ànim de lucre que vol ajudar a difondreinvestigacions científiquesentre la societat per facilitar-ne la viabilitat econòmica. “Volem un món amb menys malalties, amb menys dolor”, va manifestar ahir el soci fundador, Toni Segarra. N’hi ha prou amb un exemple. En tan sols uns mesos ja han recaptat 100.000 euros amb una campanya per investigar la mort sobtada.

“Hi ha fundacions que estan tirant endavant projectes meravellosos, però no compten amb prou recursos”, va explicar la presidenta de Help!,Mónica Esteban. Per tal d’acabar amb aquest problema, els professionals de la comunicació publicitària s’han conjurat per fer arribar aquests projectes a tota la societat. I més tenint en compte que Espanya és un de “els països més solidaris del món”, en paraules de Jorge Martínez, soci fundador.

La plataforma vol connectar amb les fundacions que s’encarreguen de desenvolupar els principals projectes científics, i arran d’això, crear campanyes publicitàries que atreguin les donacions de tota la ciutadania. Són alguns exemples les campanyes “Pastilles contra el dolor aliè” amb què es van arribar a aconseguir 5 milions d’euros per a Metges Sense Fronteres. Ara, primer repte d’Help! és la campanya “Pirúlate”,amb el lema ‘Treu-li la llengua a la mort sobtada’. Venent piruletes de color blau ja han aconseguit 100.000 euros per a laFundació Brugada, que investiga aquesta patologia. Una campanya publicitària a què s’han afegit futbolistes com Sergio Ramos i Andrés Iniesta.

Notícies relacionades

La presentació de dimecres passat, a Madrid, va comptar amb la presència del ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque. El ministre va agrair la necessitat de “sumar esforços per obtenir millors resultats en les investigacions científiques”, tot i que va insistir que les administracions han de treballar per “incrementar” la seva dotació de recursos en aquesta matèria.

L’associació compta amb la participació de publicistes i comunicadors de dilatada trajectòria professional, però destaca el nom del xef Ferran Adrià entre els col·laboradors que s’han associat a l’entitat.