conflicte sobre rodes

Els VTC acusen el Govern de prometre'ls "fer la vista grossa" amb els 15 minuts de reserva a canvi d'acceptar el decret

Unauto afirma que es duran a terme més de 3.500 acomiadaments després de la marxa d'Uber i Cabify de Barcelona

zentauroepp46789037 rueda prensa vtc190201123002

zentauroepp46789037 rueda prensa vtc190201123002 / Toni Albir

1
Es llegeix en minuts
Luis Benavides
Luis Benavides

Periodista

ver +

El president d’Unauto VTC Catalunya, Josep Maria Goñi, ha comparegut aquest divendres en roda de premsa per aclarir els motius de la marxa d’Uber i Cabify de Barcelona i ha anunciat la principal conseqüència de tot això:  "Més de 3.500 acomiadaments". Tot seguit, el dirigent de la patronal ha afegit més llenya al foc a l’acusar alts càrrecs de la Conselleria de Territori d’haver-los ofert un tèrbol tripijoc en la reunió del passat 25 de gener. Segons Goñi, aquests membres del departament els van prometre "mirar cap a un altra banda" si les VTC no complien amb els 15 minuts de precontractació estipulats a canvi que aquestes empreses acceptessin el decret llei proposat per l’equip que dirigeix Damià Calvet.

"No podíem acceptar aquest acord perquè era obrir la porta de la corrupció", ha proclamat Goñi, que ha comparegut davant dels mitjans de comunicació acompanyat d’Eduardo Martín, president d’Unauto España. "El conseller Calvet és una persona jove, però en el seu ADN porta les velles formes de l’antiga Convergència", ha sentenciat el representant de les VTC, que ha rematat que la "proposta il·legal" de Territori perseguia arreglar "el desastre" i acontentar "grups de pinxos" del taxi.

Minuts després, el mateix Calvet ha reaccionat ràpidament per negar aquestes acusacions i atribuir-les a interpretacions interessades que no tenen a veure amb la realitat.

Primer dia sense Uber ni Cabify

Notícies relacionades

La roda de premsa, que ha tingut lloc al Col·legi de Periodistes just el primer dia en què la capital catalana ja no compta amb Uber ni Cabify, ha servit perquè els dirigents de la patronal tornessin a demanar la dimissió de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i perquè posessin més dades sobre "l’ERO més important dels últims quatre anys" en el sector. En concret, ja s’han presentat tres expedients de regulació d’ocupació: el de Vector, amb 1.000 afectats, el de Moove Cars (750 damnificats) i el d’Auro (330).

"El senyor Calvet sabia perfectament que les mesures que proposava (al Decret Llei) només servirien per eliminar els VTC", ha explicat Eduardo Martín. "L’únic objectiu (de Calvet) ha sigut beneficiar el sector del taxi", ha afegit.