L'Aliança contra la Pobresa Energètica ocupa la seu de Naturgy per exigir la condonació del deute de set famílies
Són persones vulnerables ateses per serveis socials que acumulen deutes de factures de llum de fins a 1.700 euros, segons els activistes.
Els activistes demanen a l'elèctrica que assumeixi part d'aquest deute, que ara recau en les arques públiques.

ape
Unes 70 persones, segons els activistes de l’Aliança contra la Pobresa Energètica (APE), han ocupat aquest matí la seu de Naturgy a Barcelona. Demanen que l’empresa condoni el deute de set famílies vulnerables que no poden pagar el rebut de la llum. "Estan atesos per serveis socials i l’empresa no els talla la llum, tal com dicta la llei, el problema és que no poden pagar totes les factures i l’empresa està acumulant aquest deute", diu, queixant-se, la portaveu de l’Aliança, María Campuzano.
Ells tenen constància de set famílies vulnerables que resideixen a Barcelona, Cubelles, Arenys de Mar, Badalona i Sant Adrià del Besòs. En alguns casos el deute és de 200 euros, en d’altres les factures fa més de dos anys que s’acumulen i ja superen els 1.700 euros, segons la versió de l’APE. "Alguns han començat a pagar rebuts, però la llosa del deute fa impossible poder remuntar", assegura Campuzano.
La llei catalana que regula la pobresa energètica estableix que les empreses elèctriques no poden tallar la llum a les famílies ateses per serveis socials que deixen de pagar els rebuts. També planteja que les empreses han d’assumir la meitat del cost de les factures de la llum acumulats, però cap ha firmat encara els convenis que l’han de regular. Recau doncs, en els ajuntaments pagar aquestes factures, tot i que molts s’estan negant a fer-ho si les empreses no assumeixen aquesta responsabilitat.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Fiscalia Anticorrupció El Govern reconeix el cop per la petició de presó per a Cerdán, però intenta esmorteir-lo: «El mal ja està fet»
- Des d’aquest 1 de juliol Catalunya estrena estructura judicial: desapareixen els jutjats unipersonals i arrenquen les oficines de justícia en 561 municipis
- ESTUDI El consum d’ultraprocessats pot augmentar fins a gairebé quatre vegades el risc de desenvolupar asma infantil
- Deuen més de 150 milions D’empreses de l’aigua a exdirectius del Barça: els noms que lideren la llista de morosos de Catalunya
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears