Denúncia

L'Hospital de Palamós assegura que la dona que va esperar-se 7 hores no s'hauria salvat

El centre assegura que tot i que s'hagués atès la pacient abans "probablement" hauria mort per les patologies prèvies que patia

Els familiars de la víctima, de 84 anys, portaran el cas als tribunals

hospital-de-palamos / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Una família de Palafrugell (Girona) ha denunciat la mort d’una dona gran, de 84 anys, Lluïsa Soteras, el 15 de novembre passat, després d’esperar més de set hores a les urgències de l’Hospital de Palamós (Girona). Es tracta d’un centre privat de la Xarxa d’Hospitals d’Utilització Pública (XHUP), proveïdor de serveis del CatSalut. La Conselleria de Salut ha obert un expedient aquest dimarts per investigar les circumstàncies de la mort, segons ha anunciat en un comunicat. L’hospital ha negat negligència i ha assegurat que tot i que s’hagués atès la pacient abans "probablement" hauria mort tenint en compte les patologies prèvies que patia.

La família ha denunciat el que va passar a l’emissora de Girona Ràdio Capital, i l’hospital, per la seva banda, ha fet un comunicat en què assegura que estan revisant els fets. La filla de la difunta ja havia denunciat fa dies l'ocorregut a les seves xarxes socials. "Vam esperar durant set hores que passés algú del personal sanitari, vam entrar a les 13.39 hores a l’Hospital de Palamós i no en vam arribar a sortir perquè vas morir a les 20.30 hores, mama", va escriure la dona a Facebook.

Els familiars de la dona gran han assegurat a la ràdio que portaran el cas als tribunals per evitar que es repeteixi el cas. La dona va ser traslladada des de la residència de Palafrugell (Girona), on es trobava al servei d’Urgències de l’Hospital de Palamós.

Una situació"excepcional"

L’hospital ha explicat que la dona, que va ingressar pervòmits i còlicsi que va ser atesa a les 15.25 hores,va ser "classificada correctament amb un nivell 3 (nivell urgent amb necessitat de múltiples exploracions i estabilitat fisiològica)" i assenyala que aquell dia, i en aquella franja horària, el servei "estava en una situació demàxima afluència de pacients i hi havia més pacients amb el mateix nivell d’urgència".  La direcció del centre atribueix els fets a una situació "excepcional" per una afluència poc habitual de pacients (una trentena) amb necessitats d’atenció urgent. El director d’Urgències, Marc Pérez, ha explicat que aquell dia i en aquella franja horària van atendre vuit pacients amb un nivell d’alt risc (nivell 2) quan la mitjana habitual és d’una quinzena i de quatre de nivell 2. 

Notícies relacionades

"Una vegada revisat el procés mèdic i conegut el desenllaç –afegeix l’hospital–, som coneixedors que durant les hores que la pacient va ser al box hauria sigut convenient fer una reavaluació mèdica per comprovar el seu nivell d’urgència".

"Per aquesta raó estem revisant el circuit intern que es va seguir perquè no es tornin a produir situacions com aquesta", assegura el centre hospitalari, que recorda que el director d’Urgències es va reunir amb la família per donar les explicacions pertinents i traslladen el seu "condol més sincer a la família".