SINISTRE A RODALIES

Restablert el servei tren Terrassa-Manresa després de l'accident de Vacarisses

La línia R4 tindrà un comboi cada hora i només utilitzarà una de les dues vies a la zona afectada

L'afluència de passatgers cinc dies després del sinistre és molt inferior a l'habitual

tren-2

tren-2

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La circulació de trens per una via entre Terrassa i Manresa, després del descarrilament d’un tren el passat dia 20, en què va morir una persona i unes altres 49 van resultar ferides, s’ha restablert aquest dissabte en una sola via amb un comboi “per hora i sentit”, segons informa Adif. Amb la recuperació parcial de la línia, el servei de rodalies R4 (Manresa-Sant Vicenç de Calders per Vilafranca del Penedès) serà, en el tram Manresa-Terrassa i viceversa d’“un tren per hora i sentit”, el que comportarà un “increment en el temps de viatge de 10 i 15 minuts”. Els usuaris d’aquest matí han sigut molts menys que un dissabte qualsevol. 

A partir de dilluns, “els trens adaptaran el seu horari a la nova situació, amb la qual cosa els trens de Manresa avançaran la sortida d’origen uns cinc minuts”. Entre Terrassa-Barcelona-Sant Vicenç de Calders i viceversa, “el servei és l’habitual”, segons Adif. A la línia R12, entre Barcelona i Lleida, per Manresa, el servei funcionarà amb normalitat entre Lleida-Manresa i viceversa, mentre que en el tram Manresa-Barcelona i viceversa “els viatgers continuaran als trens de la línia R4”. En sentit Lleida, els viatgers hauran d’avançar la seva sortida d’origen en el tram de l’Hospitalet-Terrassa-Sant Vicenç de Castellet uns trenta minuts per enllaçar amb el seu tram de tren de l’R12 a Manresa.

Gran esforç

Notícies relacionades

Adif i Renfe han informat que “estan fent un gran esforç per dur a terme les operacions per a la normalització del servei”, per a la qual cosa ha sigut necessari fins i tot desballestar alguns vagons al mateix lloc de l’accident. Per restablir la circulació total són necessàries, entre altres actuacions, el sanejament i estabilització del mur i el talús afectats, així com la substitució de 80 travesses i subjeccions en una longitud de 200 metres i 54 de carril, i anivellar i alinear la via en un tram de 200 metres.

Una vegada restablerta la circulació per una via, es continuarà treballant sobre el mur que es va esfondrar i que va causar el descarrilament del tren, per completar-ne l’estabilització en una longitud de 180 metres mitjançant la instal·lació d’una nova xarxa de cables ancorada amb perns. Adif continua “recollint i analitzant les dades per determinar les causes exactes que van provocar el despreniment en aquest punt, on s’havien fet importants obres de tractament i consolidació durant l’any 2017, que van consistir en el desbrossat, neteja, consolidació dels materials, col·locació de les barreres estàtiques i dinàmiques i de malla protectora i canalitzacions, entre altres treballs”.