El CGPJ amplia la formació en igualtat dels jutges
Els 335 magistrats amb competències en violència masclista no exclusives podran rebre cursos formatius
El Consell compleix una de les mesures del Pacte antiviolència sense esperar que entri en vigor la llei específica

jcarbo35403935 jueces togas180306190727 /
Just el dia en què l’oposició s’ha aixecat en armes davant de l’intent de Pedro Sánchez d’aprovar els pressupostos del 2019 amb una martingala legal, d’esmenar la llei prevista per ampliar la formació dels jutges en igualtat, el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha comunicat que oferirà la possibilitat de rebre cursos sobre violència masclista a tots els jutges i magistrats amb competències en aquesta matèria. Fins ara només els que dirigeixen jutjats especialitzats en violència sobre la dona –137– estan obligats a realitzar cursos de 50 hores de durada. S’ampliarà, per tant, la possibilitat, que no l’exigència, de formar-se als335 jutjats que, entre les seves tasques, han d’instruir i jutjar casos de maltractament.
El CGPJ compleix així amb una de les mesures incloses en el Pacte d’Estat contra la violència masclista, sense esperar que entri en vigor la llei que el PSOE va presentar tot just arribar al poder i que preveu ampliar la formació i sensibilització en igualtat dels encarregats de dictar sentències. La norma és més amplia i ambiciosa que la decisió presa pel Consell, però és un primer pas.
Les queixes
A més, per complir la mesura 120 del Pacte, referida a facilitar la possibilitat de formular queixes a les dones víctimes o els professionals disconformes amb l’actuació o resolucions dels òrgans jurisdiccionals, el promotor de l’acció disciplinària del CGPJ ha proposat aquest dimecres, en una reunió del’Observatori del Consell contra el maltractament, que s’insereixi a la web d’aquest organisme un formulari ‘online’ que permeti formular aquestes protestes. Així mateix, ha recomanat que es designi dues persones que atenguin en exclusiva les queixes.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Visita de l’Alcalde al pròxim orient Collboni ressuscita el Districte 11 de Maragall per cooperar amb Palestina
- Novetats editorials ‘La calavera de l’apòstol’: Jaume Clotet torna amb la segona entrega de la seva trilogia de conspiracions religioses
- EL FINAL DEL MERCAT Fermín es debat entre Chelsea i Barça
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Habitatge La concessió d’hipoteques es dispara fins a xifres no vistes des del 2011
- TRIPLE CORONA D’AMICS La mirada reverencial de dos campions que idolatren el professor Márquez