Sánchez exhibeix la seva tesi per acorralar Casado i altres notícies que has de saber avui, en un minut

GRAF410. MADRID, 11/09/2018.- El presidente del Gobierno, Pedro Sánchez, durante su intervención en la sesión de control del Gobierno que tiene lugar esta tarde en el Senado. EFE/Kiko Huesca /
Les cinc notícies que has de saber avui per estar informat:
1/ Sánchez exhibeix la seva tesi per acorralar Casado. Des d’aquest divendres, tots els interessats podran comptar amb una còpia del document sobre la diplomàcia econòmica espanyola, i comprovar si les informacions publicades aquesta setmana que acusen el cap de l’Executiu de plagi tenen cap base. Sánchez insisteix que no.
2/ El doctor Josep Baselga ha dimitit del seu càrrec de director mèdic del prestigiós Memorial Sloan Kettering després que es revelés que va ometre que va cobrar milions de dòlars de farmacèutiques en desenes d’articles de recerca.

3/ Crisi en el PDECat per la moció retirada. La decisió del partit postconvergent de retirar una moció a favor del diàleg en el marc de l’ordenament legal, pactada amb el PSOE, ha generat un terratrèmol intern de tal magnitud que algun destacat membre del partit com Carles Campuzano ha amenaçat d’abandonar el projecte.

Notícies relacionades
4/ El Congrés aprova l’exhumació de Franco. El Govern va tirar endavant el decret per 172 vots a favor –la mateixa majoria que va permetre a Sánchez triomfar amb la moció de censura–, dos en contra “per error” dels populars Jesús Posada i José Ignacio Llorens i 164 abstencions.

5/ EL PERIÓDICO inaugura l’exposició dels seus 40 anys. La mostra gratuïta, que resumeix la vida d’aquest rotatiu i de la societat que l’acull, ja està oberta al públic en el marc dels jardins del Palau Robert, a la confluència del passeig de Gràcia amb la Diagonal de Barcelona.

- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos