Rescatats 259 immigrants a bord de set pasteres a l'Estret

Els migrants, d'origen magribí i subsaharià, han sigut desembarcats al port d'Algesires

zentauroepp44980042 topshot   an aerial photo shows a boat carrying migrants str180913153404

zentauroepp44980042 topshot an aerial photo shows a boat carrying migrants str180913153404 / MARCOS MORENO

1
Es llegeix en minuts
Efe / Algeciras

Salvament Marítim ha rescatat aquest matí a l’Estret   259 immigrants que viatjaven a bord de set pasteres. Fonts del dispositiu han explicat que els rescats s’han produït des de les 06.00 hores, quan van començar a arribar les primeres trucades que alertaven de la presència de pasteres.

La Salvamar Gadir va localitzar la primera embarcació, amb 81 persones a bord, entre elles dues dones, totes d’origen magribí. Un dels immigrants va ser desembarcat a Tarifa (Cadis) per ser atès per Creu Roja d’un tall que presentava a la cara i que ha necessitat diversos punts de sutura.

Notícies relacionades

La Guardamar Concepción Arenal ha rescatat unes altres cinc embarcacions tripulades per immigrants tant d’origen magribí com subsaharià. Hi viatjaven 121 homes, sis dones i un menor, que han sigut transbordats, igual com els rescatats per la Salvamar Gadir, al remolcador María Zambrano. Precisament el María Zambrano ha auxiliat la setena pastera del dia, en la qual viatjaven 42 homes i vuit dones d’origen magribí.

El remolcador ha posat rumb al port d’Algesires (Cadis), on seran desembarcats els immigrants rescatats. Les embarcacions de Salvament Marítim han comptat amb el recolzament de les patrulleres Río Miño i Río Guadiana, de la Guàrdia Civil, durant l’operatiu.