al febrer
El Papa convoca una cimera de presidents de conferències episcopals per parlar dels abusos
Francisco rebrà aquest dijous diversos bisbes dels EUA després dels escàndols que han sacsejat l'església del país
rjulve44907073 epa1894 ciudad del vaticano 05 09 2018 el papa francisco180912141202 /
El papa Francesc ha convocat els presidents de les Conferències Episcopals de tot el món els pròxims 21 a 24 de febrer al Vaticà per parlar de la prevenció dels abusos a menors.
"El Sant Pare, després d’escoltar el Consell de Cardenals, ha convocat una reunió amb els presidents de les Conferències Episcopals de tot el món per parlar de la prevenció d’abusos a menors i adults vulnerables", va assenyalar la vicedirectora de l’oficina de premsa del Vaticà, Paloma García Ovejero.
Demà, dijous, Francesc rebrà diversos bisbes dels Estats Units després dels escàndols d’abusos que han esquitxat l’Església d’aquest país.
Al Vaticà hi acudiran demà el president de la Conferència Episcopal nord-americana, el cardenal Daniel DiNardo, arquebisbe de Galveston-Houston, i el cardenal i arquebisbe de Boston Seán Patrick O’Malley, que és, a més, president de la Comissió Pontifícia per a la Protecció dels Menors.
També l’arquebisbe de Los Angeles i vicepresident de la Conferència Episcopal, José Horacio Gómez, i el secretari general, Brian Bransfield.
De forma paral·lela, avui ha conclòs la reunió de tres dies que han mantingut al Vaticà el consell de nou cardenals nomenats pel papa Francesc per ajudar-lo en les seves reformes, l’anomenat C9.
En l’última sessió d’avui, no van ser-hi presents els cardenals Francisco Javier Errázuriz Ossa, arquebisbe emèrit de Santiago i molt qüestionat a Xile pels escàndols d’abusos a menors, amagats durant anys per l’Església del país; George Pell, que afronta a Austràlia un judici relacionat amb abusos sexuals; ni Laurent Monsengwo Pasinya.
Notícies relacionadesDilluns passat, el C9 ja va explicar en un comunicat que havia proposat al papa Francesc reflexionar sobre “la feina, l’estructura i la composició del consell".
La pròxima reunió del C9 tindrà lloc els pròxims 10, 11 i 12 de desembre.
- Infraestructures Els promotors de la central reversible adjudiquen l'estudi per la demolició de la tèrmica de Cercs
- Infraestructures Cercs confirma el suport a la central reversible de la Baells: poder desmantellar la tèrmica ha fet decantar la balança
- La jove violada i segrestada als Trullols de Manresa diu que va patir per la seva vida: "Ja no soc la mateixa, visc en alerta constant"
- Mesures "preventives" Barcelona mobilitza 23 milions d'euros en crèdits i promoció internacional davant la guerra de l'Iran
- MAPA | Aquests són els objectius mínims d’energia solar i eòlica a què han d’arribar totes les comarques catalanes el 2050
