Entrevista al president Torra i altres notícies que has de saber avui, en un minut

resumen entrevista / periodico

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les cinc notícies que has de saber avui per estar informat:

1) Entrevista a Quim Torra. El president de la Generalitat assegura en la xerrada amb EL PERIÓDICO que ell també podria acabar a la presó. Alhora, ha afirmat que l’únic que pretén el seu Govern és “intercanviar l’1-O i el 27-O per un referèndum acordat, legal i vinculant”. també conclou la qüestió de com afectaria una hipotètica independència de Catalunya a l’economia: “Com que nosaltres pensem que una Catalunya independent continuaria a la UE, els mercats no es veurien influïts.


2) El furor pel patinet elèctric esgota els models estrella. Els usuaris valoren que no requereix esforç, la rapidesa i que es pot plegar i entrar a casa i a l’oficina. El vehicle guanya terreny per portar els fills a l’escola.

ALBERT BERTRAN / Un pare i el seu fill passegen, amb un patinet elèctric, per Barcelona. / 


3) La xarxa de metro de Barcelona estrena dues noves estacions. La línia de metro més curta de Barcelona, la L-10 Sud, s’ha estrenat amb disculpes: la dels polítics, que han demanat perdó als veïns  del passeig de la Zona Franca, on coincideixen els barris de La Marina del Port i La Marina del Prat Vermell (tots dos al districte de Sants-Montjuïc), per haver hagut d’esperar 40 anys a tenir metro.


4)Osaka conquereix el seu primer gran contra una lamentable Serena WilliamsLa japonesa de 20 anys, primera tennista nipona amb un Grand Slam, s’emporta 6-2 i 6-4. La nord-americà se’n va anar enfonsant en un enfrontament amb el jutge de cadira i parla de “sexisme”.

SARAH STIER (AFP) / Serena Williams, encarant el jutge Brian Earley. / 


Notícies relacionades

5) EL PERIÓDICO exposa els seus 40 anys d’història al Palau Robert de BarcelonaEL PERIÓDICOPalau Robert de Barcelona. La capçalera de Grup Zeta repassa a la mostra, que s’inaugura dijous vinent dia 13, els seus 40 anys de vida a través de 120 portades i 100 fotografies, que aconsegueixen resumir quatre dècades de la història de Catalunya. L’exhibició, a l’aire lliure, podrà visitar-se cada dia gratuïtament de 9 del matí a 8 de la tarda, menys els diumenges, que serà només al matí.


4) El director mexicà Alfonso Cuarón triomfa a Venècia amb RomaAlfonso CuarónRoma. La pel·lícula, produïda per Netflix, es fa amb el Lleó d’Or en la Mostra amb el retrat d’un any en la vida d’una família de classe mitjana de Ciutat de Mèxic a començaments dels 70. El director de cine ja confiava a obtenir el guardó amb aquesta cinta, de la que va dir que “no és una pel·lícula; és un tros de pel·lícula”.