Catalunya calcula en més de 40.000 els possibles afectats per iDental

Satisfacció entre les comunitats per la iniciativa del jutge d'homogeneïtzar els protocols per atendre centenars de milers de damnificats

El magistrat es reuneix amb tècnics autonòmics per homogeneïtzar els protocols d'atenció a les víctimes

zentauroepp44499321 graf9962  val ncia  espa a   31 07 2018   la plataforma de a180803122053

zentauroepp44499321 graf9962 val ncia espa a 31 07 2018 la plataforma de a180803122053 / Kai Foersterling

1
Es llegeix en minuts
Ángeles Vázquez

Uns 42.000 a Catalunya, 200.000 a la Comunitat Valenciana, entre 80 i 90.000 a Andalusia, 22.000 a Múrcia, 12.000 a Aragó... Aquestes són les xifres d’afectats per les clíniques d’iDental que manegen els representants de les comunitats autònomes que s’han reunit aquest dijous amb el jutge de l’Audiència Nacional José de la Mata per unificar criteris i homogeneïtzar protocols per atendre les víctimes d’aquest cas que es calcula que arriben a diversos centenars de milers a les 14 comunitats on la companyia tenia sucursals.

A causa de la magnitud dels potencials afectats i la complexitat de la instrucció, el jutge De la Mata va citar representants autonòmics per acordar amb ells una actuació comuna que permeti centralitzar tots els casos a l’Audiència Nacional. Per a això, cada comunitat obtindrà la xifra dels seus afectats i les seves dades per facilitar-les al magistrat, que s’ocuparà de totes les investigacions judicials obertes.

El jutge els ha demanat que contribueixin a visibilitzar l’esforç de la justícia i de l’administració per donar una resposta el més ràpid possible als afectats, una cosa que els representants de totes les comunitats han valorat positivament. 

Notícies relacionades

Els interlocutors del jutge, tots tècnics de les diferents conselleries, van complir el mandat i van procedir a explicar als mitjans com estan articulant la recerca de dades dels possibles afectats entre els clients d’iDental i les reclamacions presentades, que en algun cas, com Múrcia, disten molt (22.000 possibles afectats i entre 600 i 700 reclamacions), i els problemes que planteja que la Seguretat Social no inclogui l’odontologia, fet que dificulta que els afectats obtinguin un informe del tractament que van contractar i van rebre.  

La subdirectora general d’Assistència Sanitària i Farmacèutica de la Generalitat, Aurora Jover, ha explicat que en aquest moment els treballs a Catalunya se centren a sol·licitar els historials clínics dels afectats per classificar-los el més ràpid possible i poder entregar-los al jutge. A més, Consum s’ha dirigit a les financeres per mirar que els afectats acabin els tractaments començats en altres centres.