TRANSPORTS
Les llicències de VTC a Catalunya es van duplicar entre el maig i l'agost
En només tres mesos, la província de Barcelona va veure duplicar les llicències aprovades de vehicles de transport amb conductor
ealos42486062 economia uber barcelona180809151814
El mes de juny passat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona va aprovar el reglament que imposava una autorització urbana perquè els vehicles de transport amb conductor (VTC) circulessin, per fer efectiva així la teòrica proporció d’una llicència VTC per cada 30 de taxi. La iniciativa, la suspensió de la qual a càrrec de la Justícia després dels recursos de la Comissió de la Competència i del Govern va desencadenar la vaga de taxistes, era un intent de reaccionar a la presència de 600 llicències d’Uber i Cabify i al degoteig de sentències que anava donant raó a titulars de llicència i que s’anava incorporant a aquest contingent. Doncs bé, el degoteig no era un degoteig, sinó una allau: segons les últimes dades oficials, recopilades per la agència Efe, el nombre de llicències VTC es va incrementar a Espanya el 37,2% entre els mesos de maig i agost, quan se’n van incorporar al mercat 2.910 més, però en el cas de la província de Barcelona la pujada va ser del 96,4%: és a dir, amb 890 llicències més, gairebé es van doblar les llicències actives, fins a arribar a les 1.813. Una proporció d’una llicència per cada sis taxis. I a tot Catalunya l’increment va ser del 92%.
Al maig, les llicències VTC actives eren 7.821, al juny 9.111 i el juliol va acabar amb 10.731, segons les últimes dades oficials. Unes 2.500 més estan pendents de sentència judicial. D’altra banda, les llicències de taxi a tot Espanya eren l’1 d’agost 65.456, un 1% més que al maig.
Analitzant les dades per províncies, Madrid és la que concentra a l’agost el nombre més alt de llicències VTC, 4.955, el 39,9 % més que tres mesos abans. En el cas de les de taxi, aquestes arriben a les 15.517, el 0,4 % més que al maig. Amb aquestes dades, la ràtio entre llicències VTC i taxi és pròxim a la Comunitat de Madrid a una per cada tres.
Darrere de Madrid, hi ha Barcelona, que compta amb 1.813 llicències de VTC i 10.772 llicències de taxi, amb una proporció d’una llicència VTC per cada sis de taxi. La província de Màlaga és la tercera amb més llicències de VTC, 1.066, el 74,2 % més que al maig, seguida de les Balears (213), Cantàbria (208), Sevilla (197), la Corunya (190), Las Palmas (153), Saragossa (137), València (131), Granada (117), Múrcia (111) i Astúries (105).
Per comunitats autònomes, després de les 4.955 llicències VTC de Madrid la segueixen Catalunya, amb 1.938 (un 92,8%), i Andalusia, amb 1.710 llicències (el 44,7% més).
Notícies relacionadesAl setembre, el Govern es va comprometre a modificar la llei d’ordenació de transports terrestres (LOTT) mitjançant un decret de llei, segons va avançar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, dimecres de la setmana passada en la Conferència Nacional de Transports, cosa que va permetre que els taxistes donessin una "treva" en les seves protestes.
La modificació legal permetria a les comunitats autònomes adquirir potestat regulatòria i modificar la ràtio entre VTC i taxi.
- IRPF Quant triga Hisenda a retornar-te la Renda el 2026: terminis reals i què fer si es retarda
- Estret d’Ormuz La UE s’enfronta a la crisi energètica per la guerra de l’Iran amb un pla de mínims i sense fons
- La capital catalana El PIB de Barcelona va créixer un 3% el 2025, l’habitatge va pujar un 10%, i la renda familiar, la meitat que un any abans
- Reformes El parc Güell de Barcelona renovarà amb sis milions la il·luminació en camins i espais
- Gastronomia La recepta de Jordi Cruz, jutge de Masterchef, per a un tiramisú de deu: pocs ingredients i un truc clau
