BALANÇ DE CRIMINALITAT
Augmenten gairebé un 30% les denúncies per violació en primer semestre
Segons un informe del Ministeri de l'Interior, la delinqüència va créixer a Espanya un 2,7% a causa principalment dels delictes sexuals
A Catalunya, es va registrar un increment del 12,7% respecte del mateix període de l'any anterior

zentauroepp30480937 comisaria mossos171029140650
Les denúncies per violació han crescut un 28,5% el primer semestre de l’any en relació amb el mateix període del 2017, fins a sumar-ne 788 en el conjunt d’Espanya, segons el balanç de criminalitat del Ministeri de l’Interior.
D’acord amb aquest informe, la delinqüència va augmentar a Espanya un 2,7% degut principalment alsdelictes sexuals, que, en conjunt, van augmentar un 14,4%, de 5.696 a 6.519.
Les agressions sexuals amb penetració denunciades van créixer de 613 a 788 i la resta de delictes contra la llibertat sexual van passar de 5.083 a 5.731, és a dir un increment del 12,7%.
L’augment de les denúncies va coincidir amb el judici contra els membres de ‘la Manada’ per l’agressió sexual a una jove en els Sanfermines del 2016, la sentència dels quals es va fer pública el passat 26 d’abril.
Descendeixen homicidis i assassinats
Per contra, van descendir els homicidis dolosos i els assassinats (un 3,3%, per a un total de 146), aquests mateixos delictes en grau de temptativa (354, un 17,3% menys) i, notablement, les sostraccions de vehicles, que ho van fer gairebé un 20%: de 22.055 a 17.681.
El conjunt d’infraccions penals en els primers sis mesos de l’any va superar el milió al passar de 998.911 a 1.025.713.
També van créixer el tràfic de drogues (un 6,9% fins a les 6.905 infraccions) i els robatoris amb força en domicilis i establiments (van passar de 74.024 a 73.350, és a dir, un 1,8%). D’aquests últims, 53.463 van ser robatoris amb força en cases, cosa que implica un creixement del 5%.
Respecte delssegrestos, durant el primer semestre de l’any se’n van produir 36, 3 més que en el mateix període del 2017.
Els furts, que suposen un terç de les infraccions (340.915), van baixar un 1%.
Catalunya i País Basc, al capdavant
Per comunitats, destaca l’increment de la delinqüència a Catalunya (12,7%) i alPaís Basc (5,9%), mentre que va descendir a Andalusia (un 2,8%) i les Canàries (un 4,8%). A la Comunitat de Madrid va ascendir un 1,3%.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Operació Catalunya Mas es querella contra Fernández Díaz i Cospedal i els acusa d’organització criminal i malversació
- Malaltia crònica La telemedicina redueix en un 54% la mortalitat de la insuficiència cardíaca gràcies a la detecció precoç de símptomes lleus
- L’escriptor dels prodigis Eduardo Mendoza, pícar de novel·la i «proveïdor de felicitat», premi Princesa d’Astúries de les lletres 2025
- Addiccions El consum de cocaïna i alcohol es cronifica a Catalunya i representa ja el 80% dels tractaments del Projecte Home