El primer 'encierro' de Sant Fermí deixa dos ferits
La carrera ha resultat ràpida i emocionant en quedar-se dos braus endarrerits del grup

zentauroepp44189438 graf5255 pamplona espa a 07 07 2018 un corredor es vol180707084105 /
Elprimer ‘encierro’ dels Sanfermines 2018, amb toros de la ramaderia de Salamanca de Puerto de San Lorenzo, ha resultat ràpid i emocionant, en quedar-se dos toros despenjats del grup als primers metres de la carrera, on, almenys, han resultat ferides dues persones, una per banya de toro.
Con las mejores imágenes de este #Encierro1TVE nos despedimos. ¡Volvemos mañana a las 7:15 h. con los toros de José Escolar! https://t.co/keD3oPAOfX pic.twitter.com/vDCwlJtTtp
— TVE (@tve_tve) 7 de julio de 2018
Encara que inicialment des del dispositiu assistencial s’havia apuntat que un segon corredor també havia resultat banyegat, posteriorment s’ha confirmat que es tractava d’una ferida penetrant al cap, segons han explicat a Efe fonts de Creu Roja.
Amb el paviment mullat, per una forta tempesta prèvia, a les vuit del matí, després dels càntics al sant, el coet ha iniciat la carrera, amb els toros separats els uns dels altres, cosa que ha donat lloc a boniques carreres.
Menys de tres minuts
En aquest punt els dos últims burels han començat a deixar lloc amb els seus germans, cosa que, no obstant, no ha retardat la tancada, que ha resultat veloç, d’una mica menys de 2 minuts i 40 segons invertits en total a completar el recorregut de més de 800 metres atapeït de corredors, per coincidir la primera carrera de les festes amb un dissabte.
En el tram de Santo Domingo s’ha produït l’incident en què un corredor ha resultat banyegat al gluti, encara que metres més endavant s’ha registrat un contratemps, pel que sembla més greu, amb un corredor canadenc implicat.
Mentrestant el grup que encapçalava la tancada ha emprès el següent tram i ha creuat la plaça Consistorial distribuït en dos grups, amb quatre toros per davant i els seus dos germans a uns metres de distància.
Molta gent a Mercaderes
Molta gent s’ha deixat veure en el tram de Mercaderes, amb un petit munt a la part dreta, cosa que no ha influït en els braus que han salvat la corba apropats a l’esquerra, però sense arribar a caure.
Al carrer Estafeta el ramat s’ha anat estirant així que sumava metres, amb els cabestres intercalats entre els del Puerto de San Lorenzo, que han estat ben guiats pels mossos, que han protagonitzat boniques carreres. Això ha propiciat un vistós espectacle per a les nombroses persones que des dels balcons n’han seguit el desenvolupament.
Igualment estirats han enfilat el tram de Telefónica i el carreró, amb algunes petites ensopegades dels corredors, per accedir a la plaça de toros, on han anat entrant gradualment.
Notícies relacionadesEl recorregut del ‘encierro’ ha estat inspeccionat minuts abans per l’alcalde, Joseba Asiron, que aquesta tarda presideix la ‘corrida’ de toros, acompanyat per la regidora delegada de Seguretat Ciutadana, Itziar Gómez.
Els braus seran torejats a la plaça de toros pamplonesa per Francisco José Ureña, Román Collado i José Manuel Garrido.
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció