Aquest dilluns
Zuckerberg es reuneix amb diputats abans de rendir comptes al Congrés dels EUA
Facebook notificarà des d'avui als usuaris quines aplicacions utilitzen i a quina informació es permet l'accés

abertran42700215 files in this file photo taken on september 18 2013 facebo180404144555 /
El fundador i conseller delegat de Facebook, Mark Zuckerberg, es reunirà aquest dilluns amb un grup de diputats de cara a la seva compareixença davant diverses comissions del Congrés dels Estats Units, prevista per als dies 10 i 11 d'abril. Precisament aquest dilluns Facebook notificarà als usuaris quines aplicacions utilitzen i a quina informació han permès l'accés, i ho podran saber a través d'un enllaç que apareixerà a la part superior de la pàgina, segons ha explicat el director de Tecnologia de Facebook, Mike Schroepfer.
Fonts del Congrés nord-americà han indicat que s'espera que les reunions previstes per a aquesta setmana al Capitoli comencin dilluns a la tarda, abans que Zuckerberg es presenti davant el Congrés per oferir el seu testimoni sobre l'ús i la protecció de dades dels usuaris protecció de dades per part de la companyia.
Zuckerberg compareixerà dimarts davant les comissions Judicial i de Comerç del Senat nord-americà, i dimecres davant la comissió d'Energia i Comerç de la Cambra de Representants, segons diversos alts càrrecs del Govern.
Facebook s'ha vist sacsejat des de mitjans de març per les denúncies que la consultora política Cambridge Analytica va tenir accés inapropiat a la informació de milions d'usuaris de la xarxa social més gran del món, cosa que li va permetre crear perfils sobre els votants nord-americans que van ser utilitzats per recolzar la candidatura presidencial de Donald Trump el 2016.
Des d'aleshores, la capitalització borsària de l'empresa ha caigut en uns 70.000 milions de dòlars (56.940 milions d'euros). Zuckerberg ha lamentat no haver fet més per prendre mesures contra Cambridge Analytica el 2015. En aquell moment, Facebook va exigir i va rebre una certificació formal de l'empresa en què demostrava que havia esborrat totes les dades dels usuaris adquirides a través de mitjans inadequats, segons la CNN.
Notícies relacionadesEls més de 80 milions de perfils afectats suposen aproximadament un terç dels usuaris actius nord-americans i gairebé una quarta part dels votants potencials. Un portaveu de la companyia ha informat que l'empresa posarà al corrent els usuaris afectats -la majoria nord-americans- a partir d'aquest dilluns.
La setmana passada, Zuckerberg va admetre la seva responsabilitat en relació amb la filtració de dades, que ha aixecat la polèmica entre els usuaris, publicistes i diputats del país, però va recalcar que seguia sent la persona adequada per estar al capdavant de la companyia que ell mateix va fundar.
Eleccions als EUA Mark Zuckerberg Facebook Estats Units Cambridge Analytica Protecció de dades
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població