REPERCUSSIÓ D'UNA PROTESTA

La vaga de trens francesa pertorbarà la connexió amb Espanya

Transitaran un de cada cinc combois que normalment travessen la frontera

trenes-de-renfe

trenes-de-renfe

1
Es llegeix en minuts
Efe

La nova jornada de vaga en els ferrocarrils francesos tornarà a pertorbar aquest dilluns les connexions amb Espanya, Alemanya, Suïssa, Bèlgica, Holanda i el Regne Unit, mentre que el trànsit amb Itàlia es veurà completament anul·lat, segons ha informat la companyia estatal SNCF.

Aquesta segona jornada consecutiva de protesta començarà aquest diumenge a les 19.00 hora local (17.00 GMT) i finalitzarà dimarts a les 08.00 (06.00 GMT), va precisar una portaveu de l'empresa.

A les línies internacionals, la cancel·lació afecta en termes generals el 25% dels trajectes.

Segons el seu comunicat oficial emès per la companyia estatal de ferrocarrils, circularan un de cada cinc trens amb Espanya i un de cada tres amb Alemanya, mentre que hi haurà tres de cada quatre Eurostar amb destí a Londres

També hi haurà un comboi a Lyria, que uneix el país amb Suïssa, dels sis que són habituals, mentre que als Thalys -que enllacen ciutats de França, Bèlgica, Holanda i Alemanya- el trànsit serà "gairebé normal".

Amb aquestes previsions es millora lleugerament la circulació de la vaga que va començar dissabte i va interrompre completament les connexions amb Espanya, Itàlia i Suïssa.

La perifèria de París i regionals

L'empresa de ferrocarrils francesos ha explicat, així mateix, que els Transilien, els trens que uneixen la perifèria de París. Els regionals (TER) que enllacen tot França també es veuran afectats, amb la previsió que funcioni un de cada tres.

Notícies relacionades

Els sindicats que han convocat la vaga protesten per la reforma que el Govern ha anunciat per modificar els estatuts de l'empresa estatal de ferrocarrils. Les organitzacions de treballadors del sector tenen programats un total de 36 dies de vaga en menys de tres mesos. Per tant, la convocatòria durarà fins a finals de juny. Les protestes van començar el 3 d'abril passat.

La reforma preveu retallar uns costos que el Govern considera "desorbitats" i "un deute fora de control", i inclou un canvi en l'estatut laboral dels empleats de la SNCF, que gaudeixen d'un sistema de pensions molt més favorable que el règim general de la Seguretat Social.