MALES PRÀCTIQUES EN LA INDÚSTRIA CÀRNIA PORCINA
El Pozo deixa de treballar amb la granja en què es va gravar el programa de 'Salvados'
La granja Hermanos Carrasco deixarà de treballar amb la firma, que s'obre a col·laborar amb animalistes
zentauroepp41911387 cerdos salvados granjas180204231819
El grup Fuertes (propietari de la marca El Pozo) ha decidit acabar amb la relació comercial que el lligava a la granja Hermanos Carrasco, localitzada al municipi d'Alhama de Múrcia i que era proveïdora de la seva filial ramadera Cefusa. Un portaveu oficial de la companyia ha informat d'aquesta decisió, divulgada nou dies després de l'emissió d'un reportatge del programa de televisió 'Salvados' (La Sexta) que qüestionava l'estat dels porcs criats en aquesta granja.
Aquestes mateixes fonts han explicat que la "desvinculació" amb aquesta granja proveïdora on es van gravar les imatges es produeix a conseqüència de l'obertura d'un "expedient d'investigació" intern. Des d'El Pozo han assenyalat que la firma ha decidit "ampliar els estàndards de qualitat" en matèria de benestar animal, amb mesures que s'han anat implementant "gradualment des del mes d'octubre passat".
Han assegurat, així mateix, que s'han revisat els criteris i s'ha augmentat la rigorositat en el procés de sacrifici sanitari dels animals, que s'ha implementat una nova certificació específica de benestar animal i s'ha incrementat tant la plantilla de veterinaris com la freqüència de controls a les granges proveïdores.
En aquest sentit, han destacat que considerant la seva condició d'"empresa líder" del sector, també estudien "mesures addicionals en matèria de benestar animal" que complementin les ja posades en marxa per evitar "que hi hagi el més mínim recel" sobre els seus processos. Per aconseguir-ho, es plantegen fins i tot col·laborar amb grups animalistes "en pròximes dates".
La mesura es produeix després que dos supermercats belgues retiressin els productes d'aquesta firma de les seves prestatgeries.
Granja dels horrors
El programa va mostrar unes imatges gravades de nit en què es veien animals malalts i amb malformacions a les instal·lacions de la granja Hermanos Carrasco.
Notícies relacionades“He entrado en muchas granjas y nunca había visto algo así”. @IgualdadAnimal denunció el caso particular de esta granja y les acompañamos a documentarlo. #SalvadosGranjas pic.twitter.com/SYfrFShPdl
— Salvados (@salvadostv) 4 de febrero de 2018
En un comunicat publicat poc després de l'emissió, El Pozo va assegurar que aquestes imatges corresponien a "una àrea de recuperació sanitària" on es vigilava els porcs per "controlar-ne l'evolució", i en cas de no millorar "portar a terme el seu sacrifici sanitari".
Es imposible que animales como los mostrados en el programa Salvados entren en nuestra cadena de producción. Aquí nuestro comunicado ➡ https://t.co/lwCzTkTY93 pic.twitter.com/VqWcfqGF42
— ElPozo Alimentación (@ElPozoAlimenta) 4 de febrero de 2018
A més, l'empresa murciana va insistir que animals en aquest estat "no entrarien mai en la cadena de producció" a causa dels controls existents. Cefusa --filial ramadera del grup Fuertes-- es dedica a la cria i engreix de porc, blanc i ibèric, i boví, és la principal subministradora de bestiar d'El Pozo i disposa d'instal·lacions ramaderes i fàbriques de pinso en diversos municipis del sud-est espanyol.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Elisenda Alamany: "BCN ha de rehabilitar els habitatges; si no, ho faran els fons d’inversió"
- Relació en fase crítica Montero crida a «intensificar el diàleg» amb Junts després de la seva amenaça sense al·ludir a una reunió de Sánchez amb Puigdemont
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Presentació a Alstom El primer dels 10 trens llançadora de Ferrocarrils de la Generalitat a l’aeroport comença les proves
- Emergències Més de 100 persones participen en un simulacre d'accident de tren al túnel de Viladordis de Manresa
- Fires de Girona Fires de Girona | Agenda del dissabte 25 d'octubre
