Violència masclista
Detingut el maltractador de Jaén que va desaparèixer amb la seva exparella, amb ordre de protecció
La dona, que corria "risc extrem", va ser trobada amb ell i els seus tres fills i es va negar a denunciar

zentauroepp36324238 gra530 virgen del camino le n 17 11 2016 un coche de l171120230958 /
La Guàrdia Civil de Jaén ha detingut aquest dijous per trencament de condemna G. M. M., de 34 anys, un maltractador --ja té condemna ferma per aquest tipus de delicte-- que era buscat pel risc "extrem" que corria la seva exparella, que ha sigut trobada amb ell i els seus tres fills. La dona havia denunciat múltiples episodis de violència, entre ells haver-li tallat la cara amb estisores en plena via pública perquè deixés de ser guapa.
Segons han informat fonts de la Guàrdia Civil, aquest home ha sigut localitzat en una nau abandonada al camí Garrán de la localitat de Bailèn (Jaén). I és que, com indiquen des de la Benemèrita, a través d'una comunicació de la Fiscalia de Violència de Gènere, es comptava amb una ordre de protecció activa d'una dona víctima de violència masclista que suposadament era a Bailèn, l'agressor de la qual estava pendent de judici i podia ser molt agressiu.
Després d'això, es van fer gestions per verificar aquesta informació juntament amb la fiscalia i van constatar que efectivament es tractava de l'home a qui li constava una investigació de domicili i que podria ser a Bailèn des de feia uns tres dies. Els fets van ser posats en coneixement de la Policia Nacional al tenir G. M. M. domicili a Jaén capital.
Rebuig a l'ajuda
De l'entrevista mantinguda amb la víctima es va desprendre que refusava en tot moment la protecció que se li pogués facilitar, fins i tot a ser portada a una casa d'acollida juntament amb els seus tres fills, de 5, 2 i 1 any.
Davant això, se li va exposar la gravetat de l'assumpte i la necessitat per a la seva seguretat de localitzar G. M. M., però ella va respondre que "no coneixia el seu parador", així com que "no tenia cap problema amb l'agressor i que potser formularia denúncia pels fets difosos a la televisió i la premsa sobre el seu cas".
Notícies relacionadesAixí, es va establir un servei pròxim al seu domicili i es van intensificar les gestions per localitzar G. M. M., com la inspecció per part de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional dels domicilis on va habitar a Jaén. També es va establir un dispositiu de control de les sortides de Jaén i a Bailèn per part de patrulles de la Guàrdia Civil per localitzar-lo, alhora que es van fer gestions amb el centre Cometa, que va apuntar que la víctima no portava el localitzador des del 29 de novembre.
Finalment, gràcies a les actuacions de la Guàrdia Civil i Policia Nacional amb el centre Cometa, es va poder geolocalitzar l'agressor a la citada nau abandonada de Bailèn.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023