Detinguda la conductora del bus escolar que va xocar contra un tren a França

Els testimonis discrepen sobre si les barreres del pas a nivell estaven abaixades en el moment de la col·lisió

cmontanyes41318505 autobus171219204441

cmontanyes41318505 autobus171219204441 / Joan Castro ICONNA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La conductora de l'autobús escolar que va xocar contra un tren a Millras, al sud de França, dijous passat ha quedat detinguda i sota custòdia policial pea aclarir la seva relació amb l'accident. La investigació policial segueix en marxa però els indicis recollits fins ara apunten que les barreres del pas a nivell en què es va produir l'accident estaven baixades en el moment de la col·lisió.

Així ho indiquen almenys els testimonis que estaven a l'altra banda de la carretera. La policia francesa ha fet aquest dimarts una reconstrucció dels fets per saber si va fallar res en el mecanisme de la cruïlla entre la carretera i la via de tren. El fiscal de Marsella, Xavier Tarabeux, ha explicat en roda de premsa que la investigació també pretén determinar si la conductora (ferida en el xoc) tenia prou visibilitat.

Tarabeux també ha detallat que encara hi ha diversos joves en estat molt greu. El fiscal de Marsella ha indicat que "les constatacions materials" van "sobretot en el sentit que la barrera estava abaixada". Malgrat això, Tarabeux ha insistit que "la causa exacta" de l'accident encara "s'ha de determinar".

Reconstrucció amb un dron

Les autoritats franceses han utilitzat aquest dimarts un dron per reconstruir l'accident i tenir una visió més completa de la situació. L'objectiu també és determinar si hi havia prou visibilitat. La recreació ha durat al voltant d'una hora i mitja. La fiscalia ha interrogat fins ara un centenar de testimonis. "La majoria d'ells", assegura el titular, parlen de barreres abaixades però hi ha "una minoria" que apunta que el pas a nivell no estava operatiu en el moment del xoc entre l'autobús i el tren.

Notícies relacionades

La televisió pública francesa France 2 detallava aquest dimarts que dels 14 testimonis adults a qui han pres declaració la meitat afirmava que la barrera estava abaixada i l'altra meitat assegurava tot el contrari. Davant això, una de les hipòtesis de la investigació és que només hagués baixat la barrera en l'altre sentit de circulació. Tot i que "en principi" el mecanisme funciona de manera idèntica, Tarabeux ha assenyalat que investigaran "tot el mecanisme" per si hi pot haver hagut algun error en els avisos sonors i lumínics.