Polèmica
La 'tornada a l'escola' d'un club de cites de Cartaya
L'Institut Andalús de la Dona denuncia una publicitat per incitar a la pedofília

zentauroepp40102857 la vuelta al cole de un prost bulo de cartaya170914121656
Col·legiales -de les que fa temps que van deixar la primària- amb minifaldilla, camises escotades i cues que prometien seguir despullant-se componien la peculiar festa de tornada al col·le d'El bosque, un prostíbul de Cartaya (Huelva) en una publicitat que ja ha sigut retirada per l'ajuntament i denunciada per l'Institut Andalús de la Dona (IAM) a l'entendre que incitava a la pedofília.
El fullet va ser repartit dimarts per la localitat davant l'estupor dels veïns que estaven preparant l'altra, la verdadera tornada a l'escola. A les octavilles s'anunciava la gran festa a partir de les 18.00 hores amb gogós, 'strippers', xou eròtic i el sorteig d'un bo de 300 euros. Hi apareixien dues noies, una asseguda en un pupitre i simulant estar a classe prenent apunts i l'altra, al revers, dreta i aparentant escriure en una pissarra. En segon pla sí que s'aprecia la imatge d'un home encorbatat i llegint en actitud concentrada.
L'anunci de la festa va començar a córrer immediatament, enmig de grans mostres d'indignació, entre els grups de WhatsApp i les xarxes socials, i va arribar aviat al coneixement dels responsables de l'ajuntament. Així, i després d'analitzar el tema amb els serveis jurídics, la Policia Local va remetre un requeriment al local perquè retirés la publicitat al considerar que podria atemptar contra els drets de la dona i la llei de protecció del menor. Al mateix temps, es va constatar que no s'havia sol·licitat cap permís per celebrar l'esdeveniment, que requeria una autorització municipal.
"Sexista i vexatòria"
A través de les associacions, el cas també ha arribat a mans de l'Institut Andalús de la Dona perquè iniciï les mesures oportunes davant la utilització de la imatge de la dona en la campanya publicitària, que els grups polítics han qualificat ràpidament de “sexista i vexatòria”, i han condemnat que “ofereix explícitament una imatge de submissió sexual de la dona, reduïda a cos objecte de consum, associada i a l'adolescència en context escolar”, segons ha retret IU.
Des de l'IAM han mostrat el seu “rebuig absolut” al cartell, i encara que reconeixien que no tenien competències per regular l'activitat del local, sí que han subratllat que podien “controlar la seva publicitat”. “I és molt important en casos com aquest fer una trucada a la ciutadania, especialment als homes, contra campanyes com aquesta”. Per això, han remès la propaganda a l'Observatori Andalús de la Publicitat no sexista, al·legant que no només es tracta la dona com “un objecte i una mercaderia”, sinó que fins i tot podria “incitar a la pedofília”, segons ha apuntat la directora de l'IAM a Huelva, Eva Salazar, “a l'utilitzar uniformes de nenes en escoles”. Un plantejament que també comparteix el Moviment Feminista de la província, que s'ha sumat a la denúncia de la campanya.
Per la seva part, el responsable del prostíbul, en declaracions a diversos mitjans locals, s'ha mostrat sorprès per la reacció generada davant la convocatòria de la festa, i ha subratllat que en altres ocasions havien fet campanyes similars i no havia passat mai res.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"