LES NOVES TECONOLOGIES DE LA SEGURETAT
Tres anys esperant la nova regulació dels drons
Foment endarrereix ara a l'octubre la normativa que ha de donar un impuls al sector

zentauroepp26563212 drones170908202734 /
Alarmat per la proliferació de drons, el 10 de juliol del 2014 el Govern espanyol va sortir al pas del buit normatiu amb un decret que ho prohibia gairebé tot. Vols en cascos urbans, en esdeveniments, en aglomeracions, de nit, a prop dels aeroports, tot va quedar fora de la normativa. «Va ser un ‘que ningú es mogui, abans que se’ns en vagi de les mans’», explica Javier Rubio del Pino, president de la primera Associació Catalana d’Empresaris i Propietaris de Drons (Acepdron).
El que es podia esperar era que després d’aquella frenada en sec vindria la regulació definitiva que havia de permetre l’embranzida del sector, però tres anys després el decret segueix vigent. El resultat ha sigut l’estrangulament del sector. Moltes activitats professionals, com ara la fotografia o la seguretat, segueixen molt limitades.
Notícies relacionadesDesprés de ser nomenat, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, es va trobar damunt la taula un esborrany elaborat per l’equip de la seva antecessora, Ana Pastor. Al comprovar que ja estava desfasat, va ordenar començar gairebé de zero i així ha passat un altre any més. El retard en el reglament que elabora la UE també hi ha influït.
El Govern disposa d’un nou esborrany que probablement es convertirà en decret a l’octubre, segons fonts implicades en la seva redacció. La clau del nou text és que s’obre el ventall de possibilitats i la responsabilitat recau sobre l’usuari, que ha de respectar una sèrie de normes, entre elles obtenir una llicència que atorgarien els ajuntaments.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Tornada a l’ESCOLA Un de cada tres alumnes catalans necessita una atenció educativa especial
- Aerolínies Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- CCOO Lledoners denuncia l'agressió sexual d'un intern a una treballadora del centre
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Jornades polèmiques Un exmagistrat del Suprem es burla de les persones trans en un acte de Vox al Congrés: «Em dic Francisca Javiera i soc dona»
- Abans de l'amnistia L’advocat general de la UE proposa rebutjar el recurs de Puigdemont sobre la seva immunitat