Foment encarrega el laude del Prat al mediador de l'estiba
Marcos Peña disposa fins al 31 d'agost per dictar l'arbitratge que acabarà amb la vaga de vigilants d'Eulen

vvargas39690088 el prat de llobregat 14 08 2017 seguimiento colas por huelg170814174020 /
El Govern ha designat aquest dilluns el president del Consell Econòmic i Social (CES), Marcos Peña, àrbitre entre els treballadors dels controls de seguretat de passatgers de l'Aeroport de Barcelona-el Prat i l'empresa Eulen. Una vegada proposat el nom de l'àrbitre divendres passat, 18 d'agost, i transcorregut el termini per presentar al·legacions per les parts, "li correspon al Govern designar-lo definitivament i comunicar-ho a l'empresa i als treballadors, com ja ha fet", ha informat avui el Ministeri de Foment en un comunicat.
Peña, que ha actuat aquest any com a mediador en el conflicte del sector de l'estiba, té fins al 31 d'agost per emetre el laude que comportarà automàticament la desconvocatòria de la vaga indefinida de 24 hores. Tant l'empresa com els treballadors estan obligats a acatar les condicions que determini l'àrbitre.
Notícies relacionadesAmb la designació de l'àrbitre continua el procediment de laude obligatori que va acordar el Consell de Ministres el 16 d'agost en una reunió extraordinària. El Govern va recórrer a l'arbitratge després del fracàs de les negociacions entre l'empresa i els treballadors i de la mediació de la Generalitat.
Foment ha recordat que a la figura d'àrbitre es recorre quan concorren, amb caràcter acumulatiu, les següents circumstàncies: durada prolongada de la vaga o que se'n derivin greus conseqüències, que les parts mantinguin posicions irreconciliables, i perjudici greu per a l'economia nacional.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada