Transport Públic

Ferrocarrils inaugura tres noves estacions a Sabadell

Amb una inversió de 430 milions d'euros dota la ciutat de cinc estacions de la xarxa connectades amb Rodalies

fcosculluela35496514 sabadell 12 09 2016  veins de sabadell durant la jornada de 170623171936

fcosculluela35496514 sabadell 12 09 2016 veins de sabadell durant la jornada de 170623171936 / Robert Ramos

2
Es llegeix en minuts
Albert Segura / Sabadell

Han passat cinc anys des de la primera data assenyalada perquè els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) arribessin al nord de Sabadell. I, per fi, ahir, els sabadellencs van poder comprovar que per sota de le seves cases ja hi circula el tan anhelat metro de Sabadell. Es tracta de l’ampliació de la línia S-2, que amb tres noves estacions dota la ciutat de cinc parades dels FGC, una d’elles, intercanviador amb Rodalies.

Amb una inversió de 430 milions, la xarxa de FGC s’enforteix amb tres estacions estratègiques per al creixement d’usuaris en la línia vallesana. Amb aquestes tres estacions se suma un tram de 3,7 km de doble via, que connecta amb les de Sabadell, Plaça Major i Can Feu-Gràcia.

«Som conscients que arriba tard, però mai ho és massa per demanar les excuses necessàries per les molèsties afegides», va manifestar el president Carles Puigdemont, que es va encarregar d’inaugurar oficialment l’ampliació amb el fins ahir alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, que renuncia al càrrec d’acord amb el pacte de govern del 2015.

En el seu últim acte com a alcalde, Fernàndez es va mostrar emocionat: «Quan algú fa dos anys qu és alcalde acaba aprenent que el més important és començar projectes, posar-los en marxa i intentar que s’acabin, i avui tinc l’oportunitat de poder acabar aquest».

El projecte és fruit de l’acord entre l’exconseller de Política Territorial i Obres Públiques Joaquim Nadal i l’exalcalde Manuel Bustos per enfortir la línia de FGC al Vallès. Implicava construir cinc estacions, unes cotxeres i soterrar les vies al seu pas pels barris de Gràcia i Can Feu. La primera part ja és un fet, però el cobriment total de les vies s’haurà d’esperar fins al 2019.

TREN MURIEL CASALS

Notícies relacionades

L’estrena de les estacions també va ser el bateig del primer tren oficial que va unir les tres parades, dedicat com a homenatge a l’exdiputada sabadellenca Muriel Casals, desapareguda l’any passat després d’un accident. Puigdemont va descobrir el nom de Casals a la capçalera del trenUn dels seus vagons està decorat per l’artista local Ramiro Fernández.

L’ampliació de la línia pretén ser un revulsiu, donat que la Creu Alta donarà servei a la zona comercial de l’Eix Macià, mentre que a Sabadell Nord s’hi ha ubicat l’intercanviador amb la línia R-4 de Rodalies. Si el 2016 es van comptabilitzar 2.180.000 usuaris a la línia de Sabadell, per a aquest any es preveu un increment que arribarà als 2.700.000, mentre que per al 2021, la previsió és arribar als 4.192.000.