¿A quina edat se li ha de donar el mòbil a un nen?
Els experts consideren que abans dels 16 anys ni necessiten el telèfon ni són prou madurs per fer-ne un bon ús
zentauroepp17261110 barcelona barcelones 13 10 2011 sociedad problemas co170602212554 /
El 2016, l’edat mitjana en què un nen entrava a internet a Espanya estava en els 7 anys i als 10 anys ja tenia el seu propi mòbil, que acostuma a ser el seu primer dispositiu personal per accedir a la xarxa, segons l’estudi Net Children Go Mobile del 2016, de la Universitat del País Basc per a Red. Però això pot haver baixat, perquè la tendència al llarg dels anys ha sigut que siguin internautes cada vegada més joves.
Els experts recomanen, però, endarrerir l’edat al màxim possible. «Com més tard millor», sentencia Juan Carlos Pascual, psiquiatre de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona. «Als 10 anys, fins i tot més gran, un nen encara té dificultats per identificar els riscos i per autocontrolar-se», indica aquest especialista, membre del Grup d’Estudi i Tractament de les Autolesions (GRETA). En tot cas, admet, com que a partir de l’adolescència la pressió social que exerceixen els amics és enorme, «cal introduir-los en l’ús dels mòbils, les tauletes i les xarxes socials de forma progressiva, gradual i molt controlada».
El psicòleg Marc Masip, que tracta addiccions generades per l’ús del mòbil proposa fins i tot els 16 anys com a edat mínima. «Una vegada que el mal ús genera un problema real, ja no hi ha marxa enrere. Parlem d’una addicció o simplement que t’atropellin perquè no estàs atent quan estàs travessant un carrer. Potser no som prou conscients que tenir un mòbil, com tot a la vida, comporta tot un seguit de conseqüències», assenyala el psicòleg, que alerta dels efectes que l’ús excessiu té sobre el rendiment escolar dels menors.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
