Als 84 ANYS
Mor Javier Echevarría, el prelat de l'Opus Dei
El segon successor d'Escrivá de Balaguer havia sigut hospitalitzat el 5 de desembre a Roma

Spanish bishop Javier Echevarria, head Prelate of Opus Dei, presides over a mass in St Peter’s Square to celebrate the canonisation of Spanish priest Josemaria Escriva de Balaguer October 7, 2002. On Sunday the pontiff made a saint of Josemaria Escriva de Balaguer, the contoversial founder of the conservative Roman Catholic group Opus Dei, before one of the biggest crowds ever to flood the Vatican. REUTERS/Paolo Cocco /
El prelat de l'Opus Dei, l'espanyol Javier Echevarría, ha mort aquest dilluns als 84 anys causa d'una insuficiència respiratòria conseqüència d'una infecció pulmonar al policlínic Campus Biomèdic de Roma, ha informat la institució en un comunicat. "El Govern ordinari de la prelatura recau ara sobre el vicari auxiliar i general Monsenyor Fernando Ocáriz", ha afegit l'Opus Dei en la nota.
Echevarría va néixer a Madrid el 1932 i en aquesta ciutat va conèixer el fundador de l'Opus Dei, Jose María Escrivá de Balaguer, de qui va ser secretari; va ser elegit prelat el 1994 i va rebre l'ordenació episcopal l'any següent del papa Joan Pau II.
El segon successor d'Escrivá de Balaguer havia sigut hospitalitzat el 5 de desembre a l'esmentat centre mèdic de la perifèria de Roma a causa d'"una lleu infecció pulmonar", segons el comunicat.
"El quadro clínic s'ha complicat les últimes hores provocant una insuficiència respiratòria, que ha ocasionat la mort", ha afegit la nota de l'Opus Dei.
La institució ha informat que segons els estatuts de la Prelatura li competeix a Ocáriz "convocar en el termini d'un mes un congrés electiu que esculli el nou prelat".
Notícies relacionadesAquest congrés s'haurà de celebrar en el termini de tres mesos i l'elecció ha de ser posteriorment confirmada pel papa.
Echevarría va ser secretari d'Escrivá de Balaguer, que va ser proclamat sant pel papa Joan Pau II el 2002, entre els anys 1953 i 1975 i posteriorment va ser nomenat secretari general de l'Opus Dei.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»