ENQUESTA SOBRE EL NOU FENOMEN
El 'phubbing' causa dues de cada cinc ruptures de parella
Prestar més atenció al mòbil que a l'altra persona té un efecte demolidor en les relacions

/
Fer ‘phubbing’ amb la parella, és a dir, prestar més atenció al mòbil que a ella causa estralls en les relacions. Dues de cada cinc parelles es trenquen per aquest motiu, segons una enquesta portada a terme per Sex Place entre 600 clients de diferents ciutats.
El concepte ‘phubbing’ ha nascut per descriure la situació d'hiperdependència amb el mòbil fins i tot quan s'està amb altres persones o parelles. El terme és el resultat de la fusió de dues paraules: ‘phone’ (telèfon) i ‘snubbing’ (desairar).
Juntament amb el naixement d'aquest concepte, ha anat creixent un moviment cada vegada més nombrós en webs i xarxes socials que s'autodenomina ‘stop phubbing’.
Segons l'informe, el 46,3% dels enquestats van revelar haver sigut víctimes del ‘phubbing’ quan es trobaven amb la seva parella.
A LES XARXES
Guery Asenova, sexòloga responsable de l'enquesta de Sex Place, explica que aquest conflicte és reconegut socialment però no s'hi posa cap solució per resoldre'l. Està ben acceptat socialment.
Notícies relacionades“Principalment les xarxes socials i els xats són els principals enemics d'aquestes relacions, ja que acaparen l'atenció dels dependents. Instagram i Snapchat estan al capdavant, seguits de Facebook i Twitter. D'altra banda, WhatsApp i els seus grups són l'últim enemic al qual s'enfronten les víctimes del ‘phubbing”, ha afirmat.
I és que com van reconèixer alguns dels enquestats, a la xarxa els usuaris poden editar les seves vides, les seves fotos, els seus comentaris i mostrar una cara que no és la real. Per això sol enganxar més i es dedica més temps a crear una careta que no és la real. Del que no s'adonen és que a la vegada estan perdent o erosionant la seva pròpia relació personal.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»