perfil
José Luis Velasco: un empresari gris que es va enganxar els dits
L'hoteler gestiona els hotels afectats des de fa només quatre anys després d'una ràpida expansió
José Luis Velasco Blanco, l'empresari que gestiona els quatre hotels que tenien la llum punxada, no és un dels cognoms ‘de tota la vida’ de Lloret o una persona que es prodigui en els ambients empresarials, culturals o socials d'aquesta coneguda localitat turística de la Costa Brava. Tant és així, que ni tan sols pertany al gremi d'hotelers de la ciutat i és gairebé impossible trobar una foto d'ell en algun dels esdeveniments que se celebren a Lloret.
D'uns 50 anys, es diu que va començar la seva carrera hotelera treballant de recepcionista en un establiment de la cadena H-TOP. A més del seu treball en el sector de l'hostaleria, la seva família també ha regentat una agència de viatges a Blanes.
LLOGUER AMB OPCIÓ A COMPRA
Els seus inicis a Lloret es remunten a anys enrere, quan va llogar l'hotel Savoy. Un antic establiment amb el qual fins ara no hi havia hagut cap problema. Però fa quatre o cinc anys, l'empresari va iniciar una forta expansió amb el lloguer amb opció a compra de tres hotels més.
Va començar amb l'antic Dex, que va rebatejar com a Mediterranean Sand. Després va ser el Capri, que va convertir en el Sun Village, i després li va tocar el torn al Selvamar, que va renéixer amb el nom de Marina Sand.
“La seva forma d'operar ha sigut sempre la mateixa. Ha llogat amb opció a compra establiments que estaven obsolets i que tenien problemes financers i després d'una forta inversió econòmica en operacions de ‘maquillatge’ els ha tornat a posar en funcionament”, expliquen fonts coneixedores d'aquestes operacions.
Notícies relacionadesSegons sembla, l'empresari i la seva família s'han llançat a aquestes adquisicions recolzats per grups d'inversors i un potent 'tour operator' que li assegurava l'ocupació dels establiments i la recuperació de les inversions.
“Però alguna cosa deu haver fallat. Les coses no li han sortit com s'esperava i, malgrat que econòmicament no li anava bé, ha seguit endavant tirant per la via del mieg”, explica un empresari de Lloret que coneix bé el sector.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
