frau en el subministrament elèctric

Ja són tres els hotels de Lloret denunciats per tenir la llum punxada

Els establiments afectats pertanyen al mateix empresari i dos d'ells han sigut tancats cautelarment

mediterranean

mediterranean

1
Es llegeix en minuts
Ferran Cosculluela
Ferran Cosculluela

Periodista

ver +

Ja són tres els hotels de Lloret de Mar denunciats per tenir el subministrament elèctric punxat a la xarxa general de proveïment. Els tres establiments són del mateix grup, dirigit per l'empresari José Luis Velasco Blanco. Dos d'ells, el Sun Village i el Savoy, van ser descoberts divendres passat, després que es registrés un incendi al generador de gasoil que el primer tenia instal·lat en un terrat.

Ara s'ha detectat que un tercer establiment d'aquesta cadena, el Mediterranean Sand, també està cometent aquesta mena de frau. Tècnics d'Endesa han comprovat que captava il·legalment el corrent d'un centre de transformació que la companyia té a la via pública, segons ha informat l'agència ACN.

CLIENTS RECOL·LOCATS

Fonts municipals han explicat que el Sun Village i el Mediterranean Sand han sigut tancats cautelarment, a l'espera que els propietaris regularitzin el proveïment de subministrament elèctric amb la companyia distribuïdora. Aquesta mesura ha obligat a recol·locar prop de 300 clients en altres establiments hotelers.

El Savoy, en canvi, continua obert, ja que, un cop que es va tallar el pont il·legal amb què havia punxat el corrent, l'establiment s'està proveint d'energia a través d'un generador de gasoil. A més, en les pròximes hores es col·locarà una altra màquina d'aquest tipus per garantir el servei i que no hi hagi sobrecàrregues.

L'alcalde en funcions de Lloret, Jordi Orobitg (ERC), ha lamentat la forma en què Endesa ha gestionat aquest incident, ja que considera que no s'han tingut en compte les repercussions que podia tenir per a tercers (els clients) el tancament dels establiments.

PERJUDICI A LA IMATGE DE LLORET

Notícies relacionades

Orobitg ha destacat que l'ajuntament és conscient que no es poden permetre aquesta mena de fraus, però també ha recordat que els problemes amb el subministrament d'aquests establiments es remunten al mes d'abril i considera que bé es podria haver actuat abans i no esperar a l'equador de la campanya turística, amb els hotels plens, per fer-ho.

"A més de tenir greus conseqüències per a tercers, s'ha perjudicat la imatge de Lloret, quan l'ajuntament desconeixia els problemes que hi havia entre la companyia i aquests establiments", ha insistit.