El Govern portarà Adif a l'Audiència Nacional perquè inverteixi en la xarxa ferroviària
Els ajuntaments catalans i la Generalitat formen un front comú amb un manifest per "trens dignes"
/
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciar ahir que interposarà un recurs contenciós administratiu davant l’Audiència Nacional a l’octubre contra Adif perquè efectuï les inversions compromeses a la xarxa ferroviària catalana, ja que la situació actual és «inacceptable».
Rull va firmar ahir un manifest unitari del món municipal juntament amb la tinenta d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz; la vicepresidenta de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), Rosa Maria Perelló, i la vicepresidenta de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Laura Campos.
El conseller va condicionar la interposició del recurs al compliment per part d’Adif del requeriment previ que la Generalitat va presentar al juny: «Fora que responguin abans, tenim tres mesos per presentar el recurs», que reclamarà que s’executi la part que es deu de 4.000 milions d’euros pactats per al període 2009-2015 i de 306 milions del 2014-2016, entre d’altres.
El Govern català optarà per la via judicial perquè no té capacitat per obrir un expedient sancionador a Adif a causa de la seva relació administrativa: «Estaríem tot el dia sancionant Adif perquè tenim acreditat que la responsabilitat és seva; moltes vegades obrim expedients a Renfe per actuacions d’Adif».
El manifest unitari pretén formar un «front comú» entre els municipis i es materialitzarà en mocions que subscriuran els ajuntaments per afegir-se al requeriment previ i al recurs contenciós administratiu. A més, els ajuntaments protagonitzaran un gran acte al setembre o l’octubre per reclamar a l’Estat «trens dignes».
Notícies relacionadesPrecisament, una nova avaria a la catenària va atrapar ahir durant més de dues hores 250 passatgers d’un tren que circulava entre les estacions de l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet de l’Infant, a Tarragona, en la línia
R-16 de Rodalies. Encara que en un primer moment Renfe va informar que els serveis d’emergències estaven evacuant els passatgers, finalment, davant les dificultats de l’operació, va optar per no fer-ho, de manera que els afectats van haver d’esperar al comboi fins que es reprengués el servei.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- Eleccions el 21-D La central nuclear d’Almaraz es converteix en arma electoral a Extremadura
- Violència de gènere Detingut un home de 35 anys per la mort d’una noia a Sevilla: s’investiga com a violència masclista
- Festes afinades Barcelona es prepara per a un Nadal ple de musicals
- Entendre-hi més Microbiota de la boca i càncer de pàncrees: una investigació prometedora
