PROVES D'ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Una noia de Tarragona treu la millor nota de la selectivitat a Catalunya, un 9,8
Cinc alumnes empaten amb un 9,7 a la província de Barcelona
Una noia de Tarragona, Patrícia Torres Ravés, de l'institut Pons d'Icart, ha tret la millor nota de la selectivitat a Catalunya, un 9,8. Les notes s'han donat a conèixer aquest matí. Pel que fa a la resta de províncies, els millors resultats han quedat així: a Barcelona, amb un quíntuple empat a 9,7, han obtingut les millors valoracions Pol Gómez Riquelme (Sabadell), del col·legi Sagrada Família; Margarita Pich-Aguilera Blasco (Sant Cugat del Vallès), del col·legi La Vall; Pau Ariño Luque (Sant Feliu de Llobregat), de l'institut Sant Just Desvern; Laura Cercós Tuset (Barcelona), de l'institut Emperador Carles, i Kim López Güell (Barcelona), dels Jesuïtes Casp - Sagrat Cor de Jesús. A Girona la nota més alta també ha sigut un 9,7 i l'ha obtingut David Ramírez Saco, dels Maristes. Pel que fa a Lleida, Núria Alegret Badia (Isona i Conca Dellà), de l'institut de Tremp, ha obtingut un 9,5.
Més de 32.000 joves catalans van començar el dia 13 les proves de l'última selectivitat tal com la coneixem. A partir del curs vinent, en aplicació de la Lomce, la prova desapareixerà i serà substituïda per una revàlida que s'haurà d'aprovar per obtenir el títol de batxillerat. En les proves d'aquest mes de juny, hi han concorregut 26.161 estudiants procedents de batxillerat i 2.814 graduats de cicles formatius de grau superior, a més de 2.672 alumnes de matrícula lliure.
Les notes es poden consultar a través del portal Accesnet. Una vegada sàpiguen els resultats, els estudiants podran impugnar-los, demanar explicacions sobre el seu examen o preparar-se per a la preinscripció universitària.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032