Mor per enterovirus un nen de 3 anys a Mataró
El menor va ingressar diumenge passat amb símptomes agreujats
Vídeo gràfic explicatiu del brot infecciós del serotipus A-71 de l’enterovirus, causant de la infecció de menors a Catalunya. /
Un nen d'uns 3 anys que va ingressar diumenge passat dia 19 a l'Hospital de Mataró va morir al cap d'unes hores a causa d'una infecció per enterovirus, segons han confirmat a Efe fonts de l'hospital.
El nen va ingressar a l'hospital en estat molt greu amb els símptomes propis de l'enterovirus, però agreujats, encara que fins avui les anàlisis no han confirmat que es tractava d'aquest virus, que manté hospitalitzats a Catalunya 12 menors, quatre en unitats de cures intensives.
El cas es produeix després que el 26 de maig la Conselleria de Salut donés per estabilitzat el brot que ha afectat gairebé 90 menors a Catalunya. La malaltia cursa segons 110 serotips d'enterovirus, la immensa majoria dels quals causen infeccions lleus en les vies respiratòries o processos gastrointestinals que donen lloc a vòmits i diarrees durant dos o tres dies. Apareixen al principi de la primavera o la tardor, també a l'estiu i, en ocasions, a l'hivern.
Els casos detectats a Catalunya causen símptomes com dificultat per respirar, impossibilitat d'empassar-se aliments o líquids, dificultat per mobilitzar braços o cames, descoordinació de les extremitats, convulsions, tremolor generalitzat, somnolència profunda i febre són els símptomes principals, que poden agreujar-se fins a l'aturada cardíaca.
La inflamació del bulb raquidi pot conduir a una paralització definitiva o transitòria de parts del cos. Algun dels nens hospitalitzats han patit parèsies als braços i les cames -adormiment que precedeix a la paràlisi- però, tret del cas d'una nena de 3 anys que està ingressada a l'Institut Guttmann, en tots els casos aquest procés ha sigut reversible.
Notícies relacionades
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se