Sis anys de presó per a un homeòpata que va abusar sexualment de dos pacients
El terapeuta els va fer beure un líquid que els va deixar atordits abans d'excedir-se amb ells
L'Audiència Provincial de Barcelona ha condemnat un homeòpata i massatgista de Sabadell a sis anys de presó per haver abusat sexualment de dos pacients en la seva consulta, un d'ells menor d'edat. El primer dels casos es remunta a finals del 2011, quan un adolescent que llavors tenia 16 anys va anar al centre de teràpies naturals en què treballava el condemnat, de 65 anys en aquell moment, per tractar-se d'un trastorn de dèficit d'atenció, que era la causa del seu baix rendiment escolar.
En la primera visita no va passar res anormal, però la segona vegada que va anar a consulta, el 27 de desembre del 2011, el terapeuta (Francisco F. C.) el va fer estirar-se en una llitera, li va fer beure “un líquid similar a l'aigua, però el contingut del qual s'ignora al no haver sigut analitzat”, precisa la sentència, i en un moment donat “li va descordar els pantalons i li va realitzar una masturbació mentre el menor estava atordit, sense forces, com absent i sense poder reaccionar”. Quan el pacient va ejacular, el terapeuta li va demanar que també li toqués els genitals, a la qual cosa el menor es va negar.
SESSIÓ DE REIKI
El mes de febrer del 2012, una dona de 31 anys va anar a la consulta del condemnat per problemes d'estrès laboral. En la primera visita tampoc va passar res anormal, però la segona vegada que la víctima va anar al centre de teràpies naturals l'homeòpata la va fer estirar-se a la llitera i li va tocar diverses parts del cos per sobre de la roba assegurant-li que estava practicant-li una sessió de reiki.
En la tercera visita, un mes després, Francisco F. C. li va fer beure un líquid similar a l'aigua, però el contingut del qual s'ignora, i li va fer un massatge. En un moment del tractament, el terapeuta va començar a tocar-li els pits per sota de la samarreta, mentre que amb l'altra mà li va descordar els pantalons i li va introduir els dits a la vagina. La sentència judicial assenyala que, mentre passava tot això, la pacient se sentia “atordida, com adormida, sense forces”. Posteriorment, l'homeòpata va agafar una mà a la víctima i la va posar sobre els seus genitals.
PASTILLES TRANQUIL·LITZANTS
Arran de les denúncies que van interposar els dos pacients afectats, la policia va realitzar un registre a la consulta del terapeuta i va trobar pots de vidre amb unes pastilles que, una vegada analitzades, van resultar ser Gaba 750 mg, que no són substàncies prohibides però que tenen un efecte ansiolític, tranquil·litzant i sedatiu com els barbitúrics.
Durant el judici, el menor va declarar que el condemnat li havia parlat dels seus problemes de soledat i amor durant el temps que va estar a la consulta, mentre que a l'altra víctima li va dir que era frígida, orgullosa i que tenia problemes sexuals.
Notícies relacionadesDesprés dels fets, aquesta dona va patir un trastorn depressiu amb ansietat, pensaments d'incomprensió, culpabilitat i angoixa, per la qual cosa va haver de realitzar un tractament psicològic amb antidepressius, va estar de baixa durant tres mesos i posteriorment va ser acomiadada de la feina.
A més dels sis anys de presó (dos anys per l'abús sexual al menor i quatre pels abusos a la dona), el tribunal també li prohibeix acostar-se a menys d'un quilòmetre de les víctimes per un període de quatre anys després de complir les penes de presó i l'obliga a pagar 13.000 euros en total als dos afectats en concepte de responsabilitat civil pels danys causats.
- Ciria vol presidir el Barça per "canviar les coses"
- Una ‘Marató’ d’emocions
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
- Compareixença al Parlament L’oposició acusa Illa de «falta de lideratge» per haver mantingut el viatge a Mèxic malgrat la pesta porcina
- Investigació oberta Ampli dispositiu policial per buscar un pare que no va tornar la seva filla de cinc anys a la mare al Prat de Llobregat
