El director general dels Mossos descarta expulsar els agents condemnats per la mort de Benítez
Albert Batlle no és partidari d'una "doble sanció" i tampoc es planteja obrir-los un expedient disciplinari
Sosté que podrien tornar a treballar a Barcelona una vegada complerts els dos anys d'inhabilitació
Els mossos condemnats per homicidi imprudent en el 'cas Benítez' no seran expulsats del cos i tampoc se'ls obrirà un expedient disciplinari. Després del pacte acordat dilluns entre les parts, que propicia una pena mínima per als agents, el director general de la policia catalana, Albert Batlle, ha explicat aquest dimarts que el tema "està tancat des del punt de vista penal", cosa que, al seu parer, no ha de generar una "doble sanció".
Malgrat que la sentència admet una actuació "desproporcionada" per part dels acusats, Batlle ha descartat en declaracions a Catalunya Ràdio que el cos prengui mesures contra els agents, i s'ha limitat a assenyalar el "compliment de la sentència". El responsable dels Mossos sí que ha admès que aquest cas -la mort de Juan Andrés Benítez, l'octubre del 2013, després de ser reduït per la policia en un carrer del Raval- ha obert una reflexió sobre els protocols policials de reducció de persones en un estat d'alteració, "cosa que es fa -ha dit- de manera ordinària quan sorgeixen resultats no previstos o no desitjats".
TREBALLAR A BARCELONA
Notícies relacionadesA més de no veure motius per a la seva expulsió, Batlle no descarta que una vegada complert el temps de suspensió els condemnats puguin treballar en alguna dependència policial de Barcelona, sempre que es compleixi el requisit judicial de mantenir-se a un quilòmetre del Raval durant cinc anys més. "La sentència inclou un reconeixement dels fets, però fixa unes condemnes que tots entenem que són proporcionals", ha resumit.
Sobre la indignació que ha generat en alguns sectors de la societat el pacte, que evita que els agents ingressin a la presó i contempla que puguin tornar a brandar la placa una vegada transcorreguts dos anys, Batlle ha recordat: "En un Estat de dret la justícia la imparteixen els jutges i els tribunals, no les assemblees ni els moviments alternatius, per legítims que siguin". "La justícia assembleària no és justícia", ha insistit.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
