Protesta de la PAH contra els 'fons voltor'
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca ocupa una oficina de CatalunyaCaixa per defensar les vivendes d'un centenar de famílies
Blackstone va comprar els actius hipotecaris a la caixa
La Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), ocupa una oficina de Caixa Catalunya del carrer Muntaner. /
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) ha ocupat aquest dimarts una oficina de CatalunyaCaixa, al carrer de Muntaner de Barcelona, per defensar els interessos de les més de 100 famílies afectades a Catalunya pels 'fons voltor' Blackstone. La protesta, que forma part d'una campanya global de totes les PAH catalanes, coincideix amb la celebració a Barcelona d'una trobada per preparar la cimera de la Nacions Unides sobre la vivenda que està prevista per a l'octubre a Equador.
Blackstone és el 'fons voltor' més gran del món i a Espanya ha adquirit, entre altres, 90.000 actius hipotecaris de CatalunyaCaixa per valor de 4.000 milions d'euros. La PAH ha denunciat "les pràctiques extorsionadores" que realitza el fons d'inversió i ha reclamat que les famílies afectades puguin quedar-se amb les seves vivendes pel mateix preu que ha pagat el fons.
CLÀUSULES ABUSIVES
Durant els vuit mesos de gestió, Blackstone i la seva filial Anticipa han portat a terme "contínues pràctiques d'extorsió i amenaça" als inquilins per desnonar-los, segons ha explicat la PAH en un comunicat. La plataforma ha reclamat lloguers socials a un preu màxim del 18% dels ingressos de la unitat familiar, tal com preveu la llei. Aquest fons d'inversió ha proposat als afectats l'opció de triar entre "l'eliminació total del deute hipotecari o un lloguer social", però, segons ha denunciat la PAH, els contractes de lloguer que els ofereix "són plens de clàusules abusives" que permeten a Blackstone augmentar els arrendaments per sobre dels límits que marca la llei.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida