Restablerta la circulació de l'AVE Barcelona-Madrid després de l'atropellament d'un home

La incidència ha afectat 20 trens i s'han acumulat endarreriments d'entre 30 i 40 minuts

Un tren AVE a l’estació de Sants en una foto d’arxiu.

Un tren AVE a l’estació de Sants en una foto d’arxiu. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts

Un tren AVE ha atropellat mortalment aquesta matinada un home a l'altura de Juneda (les Garrigues), fet que ha causat endarreriments d'entre 30 i 40 minuts a una vintena de trens de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid. El servei ja s'ha restablert.

Una portaveu de Renfe ha informat que els fets han tingut lloc a les 3.47 hores i s'ha avisat els Mossos d'Esquadra, que investiguen si es tracta d'un accident o d'una mort voluntària.

Per la seva part, un portaveu d'Adif ha assenyalat que tota la línia de l'AVE està protegida per una tanca per impedir que ningú pugui travessar la via en cap punt.

Notícies relacionades

Inicialment s'ha tallat la via d'alta velocitat en tots dos sentits i el primer tren AVE amb sortida de Barcelona a les 5.50 hores ha acumulat més de 30 minuts de retard a l'haver d'aturar-se a l'estació de Camp de Tarragona fins que s'ha donat pas per via única a les 7 del matí.

Des d'aquesta hora, els trens AVE han circulat alternativament per via única en aquest tram i a menys velocitat de l'habitual, amb un retard mitjà d'uns 20 minuts per comboi, segons Renfe. Cap a les 9.00 s'ha restablert la circulació.