Twitter canvia els criteris per mostrar els missatges

La xarxa de 'microblogging' anuncia que prioritzarà els tuits més difosos

 

  / EMMANUEL DUNAND / AFP

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

Twitter, finalment, ha anunciat que canviarà el criteri pel qual es mostrava els missatges i deixarà de prioritzar l'ordre cronològic descendent per incloure els missatges més difosos

La nova proposta és semblant al que passa ara amb el "Mentre tu no hi eres" en què a la part superior de la pantalla ensenya els missatges més populars dels comptes que segueix l'usuari. La nova funció prioritzarà els tuits més comentats fins llavors en un rang d'un cert període de temps, i en un nombre variable segons el nombre de comptes que segueixi l'internauta.

La selecció automatitzada -òbviament, això ho fa un algoritme que té en compte, segons Twitter, les preferències de l'usuari i la difusió del tuit- donarà pas a la tradicional cascada de missatges (timeline) segons l'ordre cronològic invers (de més recent a més antic). I suposa que Twitter fa més tria i anàlisi dels missatges que rep cada usuari.

El canvi de criteri podrà ser desactivat a petició de l'usuari, encara que per defecte passarà a estar activat. Segons explica Twitter en el blog corporatiu, "la nova funció fa que es tuitegi i es retuitegi més, i això fa que es creïn més comentaris i converses immediates". 

DESMENTIMENTS I CONFIRMATS

"El temps real segueix sent prioritari per a nosaltres, és una de les nostres essències i seria una tonteria que acabéssim amb ella", defensen des de Twitter. No obstant, la xarxa considera que així es prioritzen els missatges més significatius de cada usuari.

Notícies relacionades

Dissabte passat, Buzzfeed va avançar que Twitter reordenaria la seva cascada de continguts atenent a criteris de rellevància -com fa Facebook- i no de temps, i es va desfermar una gran polseguera -amb molts usuaris amenaçant d'abandonar la plataforma- que el mateix conseller delegat, Jack Dorsey, va haver de sortir a aplacar els ànims i desmentir en part la funcionalitat, que no era tan radical com el mitjà on line ho havia explicat.

El canvi arriba hores abans de la presentació de resultats de la companyia, que encara no és rendible i veu com els analistes li critiquen els plans per treure profit dels seus més de 500 milions d'usuaris que declaraven fa un any.

Temes:

Twitter