Dos companys del nen que es va suïcidar a Leganés certifiquen l'assetjament
Els pares dels amics de Diego van explicar a la policia els insults que rebia
Diversos dels testimonis també havien patit 'bullying' al mateix col·legi religiós

icoy32490444 madrid diego gonzalez gonzalez el ni o de once a160121204214
Almenys dos companys de classe de Diego González, el nen d'11 anys que es va suïcidar a Leganés (Madrid), van donar detalls als investigadors de la policia de l'assetjament de què era víctima per part d'altres alumnes que també els maltractaven a ells sense que ni els professors ni la direcció del centre hi intervinguessin. Tant la carta de comiat de Diego com l'accés a aquests testimonis han convençut els pares que la fatal decisió està relacionada amb aquests problemes i que el col·legi està fent tot el possible per tapar-los.
“Es ficaven amb ell altres nens i sempre estava trist…”, va testificar el progenitor d'un dels seus excompanys, segons consta en el sumari del cas i han confirmat fonts judicials. El seu fill també havia patit diverses agressions fins al punt que va arribar a perdre una dent en dues ocasions, motiu pel qual va arribar a enfrontar-se a crits amb el director del centre, el religiós Vicente Ribas.
Una altra nena relata com ella era molt amiga de Diego i un tercer company. Tots tres patien la persecució d'un grup de tres nens i nenes, dos dels quals estaven protegits perquè un era el fill d'un professor i un altre d'un catequista.
COSES DE NENS
A Diego li deien “'empollon' de merda, 'maricon', bullit”, segons la nena. A ella, a més d'insultar-la, obligaven altres alumnes a fer-li el buit, li clavaven cops de colze, la pessigaven… “Tenia malsons nocturns i cridava a les nits”. Ella repetia als seus pares el mateix que Diego als seus, que no volia anar a l'escola. Al parlar amb el director del centre, el pare Ribas, els progenitors van obtenir una resposta idèntica a la de la resta de casos. “Són coses de nens, no té importància”, els va dir, si bé es va comprometre a prendre mesures.
El pitjor és que després van cridar la nena a la direcció i, davant d'una de les assetjadores, li van recriminar que hagués explicat el que li passava als seus pares. Després de passar pel psicòleg, la nena va abandonar l'escola.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada