Sydney, Melbourne i Estocolm, les ciutats amb més bona reputació del món
La llista de 'top ten' experimenta una sacsejada i cinc estrelles de l'any passat tenen un daltabaix
Fi de la incògnita. Dues ciutats australianes lideren el rànquing reputacional del 2015, que aquest migdia s'ha presentat internacionalment, Sydney, en primer lloc, i Melbourne, en segona posició. Les segueixen, per aquest ordre, Estocolm (Suècia), Viena (Àustria) i Vancouver (Canadà). L'informe CityRepTrak, elaborat anualment per Reputation Institute, recull una sacsejada poc habitual en els resultats de l'any anterior, i cinc de les ciutats que aleshores estaven entre les primeres posicions han caigut fora del 'top ten'. Munic, Florència, Oslo, Londres i Mont-real desapareixen dels llocs exclusius, i en canvi, entren en el selecte grup Melbourne, Estocolm, Edimburg, Gènova i Copenhaguen.
Barcelona, com avança aquest diari aquest dijous, escala de la novena posició a la sisena i Madrid, l'altra ciutat espanyola analitzada, puja del 32 al 21. Europa segueix sent el continent amb més ciutats entre les 20 amb més bona reputació, fins a un total de quinze. La primera ciutat nord-americana és San Francisco, descavalcada ja al lloc 24.
Notícies relacionadesEls especialistes defensen que l'anàlisi reputacional permet a les administracions establir criteris clars per construir estratègies que ajudin a millorar la percepció de les ciutats i generar valor quan resulten més atractives per al turisme o la inversió estrangera. "La reputació d'una ciutat es construeix a partir de l'experiència directa, la imatge que en reflecteixen els mitjans de comunicació, el suport de tercers i els estereotips socialment acceptats", ha afirmat Fernando Prado, director de Reputation Institute a Espanya en la presentació dels resultats.
"La informació resulta essencial per als responsables polítics d'una ciutat, ja que sabem que la reputació correlaciona de manera directa amb l'increment de l'arribada de turistes, l'accés als mercats de capitals en condicions favorables o l'atracció de talent", ha defensat.
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- ¿Ningú vol dimissions?
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries