DESCENTRALITZACIÓ MUNICIPAL I PARTICIPACIÓ
Concorregut aterratge als barris
Els plens dels districtes es constitueixen amb l'alcaldessa i una gran expectació veïnal

Ciutat Vella 8 La regidora Pin, amb la presidenta, Mercè Homs. /
Els plens de constitució dels consells de nou dels 10 districtes de la ciutat -a Sarrià no es formalitzarà fins avui- tenien ahir bastants plusos afegits, almenys això va pensar la ciutadania, que va omplir de forma insòlita les sales de plens. L'alcaldessa obria «una nova època en què redefinir la participació política» anant al de Nou Barris, tal com va prometre en la seva primera trobada amb les associacions de veïns dos dies després de guanyar les eleccions.
Un ple que es va celebrar al carrer, al pati de la seu del districte, «com a símbol que volem obrir les portes de l'ajuntament a tota la ciutadania», va indicar la regidora del districte, Janet Sanz.
Els plens i audiències públiques del districte en termes econòmics més deprimits de la ciutat havien sigut en l'anterior mandat una font constant de conflictes (per la reducció de l'aforament i per les formes, en els últims anys custodiats per la policia). Ahir era el moment de demostrar que el nou consistori feia les coses d'una altra manera, cosa que van escenificar amb la presència de Colau -«sóc aquí perquè Nou Barris em representa», va manifestar l'alcaldessa-; amb la celebració gairebé festiva, al carrer, del ple, i amb l'obertura d'un torn obert de paraula del veïnat després de la constitució formal, paraula que van demanar una vintena de veïns, molts amb un adhesiu amb el seu popular lema «no és pobresa, és injustícia».
Notícies relacionadesUn altre dels factors que feien especials els plens d'ahir era que moltes de les cares que fins fa uns mesos estaven a l'altre costat de la trinxera s'estrenaven en el càrrec de consellers. En el cas de Gala Pin, passa de liderar les mobilitzacions contra l'elitització del Port Vell a comandar Ciutat Vella, colze a colze -en el ple- amb la seva predecessora de CiU, Mercè Homs, ahir elegida presidenta del districte. És tradició cedir les presidències a l'oposició, cosa que va fer enfadar una part dels veïns en el ple de Ciutat Vella, on, com a Nou Barris, es va donar la paraula al veïnat. I aquest la va prendre per recordar a Barcelona en Comú la seva promesa de manar obeint.
Entraven també ahir en escena nous actors: Ciutadans -que va assumir la presidència de Nou Barris i les Corts- i la CUP. Va jurar el càrrec entre aplaudiments com a consellera per aquest partit a Ciutat Vella la treballadora sexual i activista feminista Paula Ezquerra.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia