TRAGÈDIA AÈRIA

Morenés demana no fer de l'accident una anàlisi sobre la credibilitat d'Airbus

El ministre de Defensa demana una investigació rigorosa sobre l'accident de l'A400M a Sevilla

El ministre de Defensa, Pedro Morenés (dreta), amb els seus homòlegs de França, Alemanya i Polònia.

El ministre de Defensa, Pedro Morenés (dreta), amb els seus homòlegs de França, Alemanya i Polònia. / EFE / ARNAUD KARAGHEZIAN

1
Es llegeix en minuts

El ministre espanyol de Defensa, Pedro Morenés, ha exigit aquest diumenge una investigació rigorosa sobre l'accident de l'A400M a Sevilla, però ha demanat que no es faci de l'accident "una anàlisi sobre la credibilitat d'Airbus".

En un acte celebrat a Lorien(nord de França) per commemorar el setantè aniversari de l'alliberament d'aquesta ciutat, el ministre ha destacat que la investigació "ha de ser extremadament rigorosa i no pot obeir a raons de temps o d'urgència".

Un A400M en proves es va estavellar aquest dissabte prop de l'aeroport de Sevilla, al sud d'Espanya, causant quatre morts i dos ferits greus, tots ells empleats espanyols d'Airbus.

Per això, amb els seus homòlegs de França, Jean-Yves Le Drian, i Alemanya, Ursula von der Leyen, ha demanat que es determini si l'accident va obeir a "un element aïllat o que podria afectar a la resta de les avions o al projecte en si".

"SUPORT A LA INDÚSTRIA EUROPEA"

Notícies relacionades

No obstant, al mateix temps, va mostrar "el seu suport ferm" a la indústria europea de defensa "representada de manera singular per la companyia Airbus Military".

"Prego que esperem a la conclusió de la investigació per poder saber quina ha sigut la causa de l'accident i mentrestant mantinguem la calma per no atacar una organització industrial que ha provat en altres àmbits molt amplis les seves capacitats i el seu saber fer", ha dit.