DAVANT LA FISCALIA DE BCN
15 denunciats per tuits contra catalans després del succés de l'IES Joan Fuster
Es tracta de missatges "ofensius, vexatoris i d'incitació a la violència", segons l'associació Drets
L'associació Drets ha denunciat davant la Fiscalia de Barcelona 15 persones per haver emès 22 missatges catalanòfobs a Twitter després de la mort d'un professor a mans d'un alumne a l'Institut de Secundària Joan Fuster de Barcelona el 20 d'abril, en què quatre persones més van resultar ferides.
L'entitat, formada per lletrats voluntaris, ha recopilat els tuits gràcies a la col·laboració d'usuaris d'aquesta xarxa social. Es tracta de "missatges ofensius, vexatoris i d'incitació a la violència contra els catalans", segons denuncia la mateixa entitat. Es tracta de contingut que pot incórrer en un delicte tipificat a l'article 510 del codi penal, a més de "vulnerar els articles 10 i 14 de la Constitució", relatius a la protecció de les persones com a garantia de la pau social i que "vetllen per la igualtat davant la llei de qualsevol ciutadà per evitar discriminacions a causa de la seva opinió, circumstància personal o social".
L'ACCIDENT AERI
Notícies relacionadesAlguns dels tuits denunciats fins i tot recullen amenaces de mort. «Tant de bo tingués una ballesta per matar aquests putos catalans», «Tant de bo fos un nen de 13 anys i pogués matar catalanes sense preocupacions penals i legals», o «Putos catalans, a veure si es maten entre ells i deixen de tocar els collons amb la independència», són alguns d'aquests missatges.
Drets va presentar denúncia el març passat contra alguns tuiters que van divulgar missatges catalanòfobs arran de la mort d'alguns ciutadans catalans en l'accident aeri dels Alps.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit