MAPP4ALLL

Un mapa universal d'accessibilitat

Un mapa universal daccessibilitat_MEDIA_1

Un mapa universal daccessibilitat_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts

La Fundació Equipara, una iniciativa d'empreses i professionals compromesa amb l'impuls de la plena normalització del treball de les persones amb discapacitat, ha llançat Mapp4All, una aplicació gratuïta disponible per a iOS i, a partir del 7 de maig, també per a  Android, que permet construir un mapa sobre accessibilitat universal de punts d'interès d'Espanya. De moment la base de dades ja té més de 15.000 localitzacions amb informació.

Quan un usuari marca una zona del mapa dins de Mapp4All pot veure quins llocs hi ha en aquella zona i els seus voltants que tinguin les característiques que a ell li interessen. La nova app, beneficiada amb una subvenció municipal de 15.000 euros, permet als usuaris incloure llocs d'interès -des de bars, hotels, centres de salut, oficines bancàries, cines i comerços fins a transports públics, parcs, organismes públics o empreses- indicant quins tipus d'elements accessibles incorpora i quins no. De tota mena. Per exemple, si disposa de rampes, de lavabos adaptats, si hi ha escales o vorades, si al lloc hi ha una sala per a lactància o si la carta d'un restaurant està en braille o inclou plats sense gluten.

Notícies relacionades

No és necessari estar registrat per consultar l'aplicació, únicament requereix identificació en cas que l'usuari vulgui afegir dades o actualitzar algun punt o lloc d'interès. Que és el que reclama Josep Esteba, director de la fundació, ja que l'usuari té un paper bàsic, perquè com més actiu sigui aportant comentaris o característiques dels llocs més rica i actualitzada serà l'aplicació.

Aquest mapa d'accessibilitat  és útil per a tota mena de persones que necessitin saber quins espais estan adaptats a les seves necessitats. Està en sis idiomes: català, castellà, anglès, francès, rus, portuguès. L'ambició, diu Esteba, és arribar a convertir-se en la viquipèdia de l'accessibilitat.