alerta sanitària
Els malalts d'hepatitis acusen el Govern de vendre'ls «fum»
Les comunitats decideixen avui si accepten assumir el cost íntegre del pla
5.000 afectats exigeixen a Madrid al ministre Alonso un pressupost especial

La manifestació de malalts d’hepatitis C, ahir, a l’arribar a la plaça de Neptú, a prop del Congrés, a Madrid. /
Van sortir molt satisfets de la reunió en què el Ministeri de Sanitat els va presentar l'esborrany del pla estratègic contra l'hepatitis C, però la presentació portada a terme dijous passat pel ministre Alfonso Alonso els va decebre completament. Estan convençuts que els van vendre «un fum» que s'esvairà després del període electoral, i així ho van expressar en la manifestació d'uns 5.000 afectats que va recórrer aquest diumenge el centre de Madrid.
«Seguirem la lluita perquè el ministeri no ha posat un duro i sense una partida pressupostària el pla estratègic és paper mullat. El que ha fet és passar-li la pilota a les comunitats», declarava després de la protesta davant el Congrés dels Diputats Mario Cortés, president de la Plataforma d'Afectats per l'Hepatitis C.
EL PAPER D'HISENDA / El pla preveu tractar 51.964 pacients immediatament, aquells que presenten una fibrosi «significativa» al fetge, entre F2 i F4, així com altres pacients més avançats que ja pateixen cirrosi, càncer hepàtic o han sigut trasplantats. El cost pujarà a 727 milions d'euros que les autonomies podrien pagar en un termini de tres anys i recorrent, si fos necessari, a uns inconcrets mecanismes de finançament que oferiria el Ministeri d'Hisenda.
Notícies relacionadesÒRGANS BUROCRÀTICS / Les autonomies tindran l'oportunitat de pronunciar-se aquest dilluns en la cimera convocada per Alonso per a la ratificació del pla. Els malalts estan convençuts que si l'administració dels fàrmacs segueix depenent d'òrgans burocràtics creats per les autonomies aliens als metges, els fàrmacs d'última generació, amb un índex de curació del 90%, seguiran sense arribar-los.
«Les comunitats diran que no tenen diners i que no poden assumir el cost dels tractaments», segons Cortés, que va retreure al Govern haver «destinat 30.000 milions» per rescatar una autovia i no dignar-se a «dedicar ni un duro per salvar les vides» dels malalts.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont