alerta sanitària
Els malalts d'hepatitis acusen el Govern de vendre'ls «fum»
Les comunitats decideixen avui si accepten assumir el cost íntegre del pla
5.000 afectats exigeixen a Madrid al ministre Alonso un pressupost especial

La manifestació de malalts d’hepatitis C, ahir, a l’arribar a la plaça de Neptú, a prop del Congrés, a Madrid. /
Van sortir molt satisfets de la reunió en què el Ministeri de Sanitat els va presentar l'esborrany del pla estratègic contra l'hepatitis C, però la presentació portada a terme dijous passat pel ministre Alfonso Alonso els va decebre completament. Estan convençuts que els van vendre «un fum» que s'esvairà després del període electoral, i així ho van expressar en la manifestació d'uns 5.000 afectats que va recórrer aquest diumenge el centre de Madrid.
«Seguirem la lluita perquè el ministeri no ha posat un duro i sense una partida pressupostària el pla estratègic és paper mullat. El que ha fet és passar-li la pilota a les comunitats», declarava després de la protesta davant el Congrés dels Diputats Mario Cortés, president de la Plataforma d'Afectats per l'Hepatitis C.
EL PAPER D'HISENDA / El pla preveu tractar 51.964 pacients immediatament, aquells que presenten una fibrosi «significativa» al fetge, entre F2 i F4, així com altres pacients més avançats que ja pateixen cirrosi, càncer hepàtic o han sigut trasplantats. El cost pujarà a 727 milions d'euros que les autonomies podrien pagar en un termini de tres anys i recorrent, si fos necessari, a uns inconcrets mecanismes de finançament que oferiria el Ministeri d'Hisenda.
Notícies relacionadesÒRGANS BUROCRÀTICS / Les autonomies tindran l'oportunitat de pronunciar-se aquest dilluns en la cimera convocada per Alonso per a la ratificació del pla. Els malalts estan convençuts que si l'administració dels fàrmacs segueix depenent d'òrgans burocràtics creats per les autonomies aliens als metges, els fàrmacs d'última generació, amb un índex de curació del 90%, seguiran sense arribar-los.
«Les comunitats diran que no tenen diners i que no poden assumir el cost dels tractaments», segons Cortés, que va retreure al Govern haver «destinat 30.000 milions» per rescatar una autovia i no dignar-se a «dedicar ni un duro per salvar les vides» dels malalts.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols