DEBAT SOBRE ELS LÍMITS DEL SISTEMA EDUCATIU
L'escola de Manlleu retira els polèmics versos independentistes dels pastorets
La direcció del Carme Vedruna demana disculpes al constatar que s'ha ferit la sensibilitat d'una part de la societat
Escola {Vedruna} de Manlleu. /
L'escola Carme Vedruna de Manlleu (Osona) ha decidit retirar la polèmica estrofa que els nens de 5è de primària (de 10 anys) havien de cantar en la representació dels pastorets el 15 de desembre. En els versos es carrega contra els impostos que s'han de “donar” a Madrid, es demana la independència de Catalunya i se li diu al president del Govern, Mariano Rajoy, “que es foti ja”. El text ha estat tret a la llum per uns pares que acusen l'escola d'adoctrinar els seus fills.
En un comunicat, la direcció de l'escola anuncia: “Aquesta corranda no s'ha cantat ni es cantarà, ja que ens adonem que fereix la sensibilitat d'una part de la societat, per tant demanem disculpes”.
La nota atribueix als alumnes el redactat dels versos i assenyala que les corrandes són estrofes generalment en to d'humor i satíric de temes d'actualitat. La direcció del centre afegeix que “lamenta” que, “sent una escola oberta al diàleg”, s'hagin utilitzat les xarxes socials per publicitar el malestar d'alguns, ja que consideren que hi ha “altres canals, com són els tutors, la direcció de l'escola o l'AMPA, per solucionar qualsevol incident”.
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- La dona sense pèls a la llengua
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Maria José Valiente, psicòloga: "Si estàs malament a la feina, parla, no et rendeixis"
- Un subcampionat històric
- Escarabats, gentrificació i turistes al Gòtic
- L’Espanyol celebra el seu aniversari amb festa grossa
- 50.000 persones es manifesten contra Mazón per la gestió de la dana
